Pages

31 Temmuz 2013 Çarşamba

Ding Ding Dizi Önerisi : Merlin


Bu aralar şiddetle önerdiğim tek dizi Merlin. Çünkü sonunda dizinin tüm sezonlarını izleyebildim. Elbette final bölümü de izledikten sonra kendime baya lanetler saydım. Ama olan olmuştu. Merlin bitmişti.
Lise 2'deyken rastgele CNBC-e' de diziyi keşfetmiştim. Hiç unutmuyorum. Her gün saat 19:00'da annemle TV kavgası yapardık. O haklı olarak haberleri izlemek istiyordu bizde kardeşimle Merlin izlemek istiyorduk. O zamanlar gidip internetten izleme gibi bir alışkanlığım yoktu. :D Zar zor 3 sezonu TV'de izledik. (Bu arada annemde bizimle beraber izleyip,sevdi.) Ondan sonra yeni sezonu unuttum ben. Üstünden 2 yıl geçti. Bir baktım ki Merlin 5.sezonla beraber bitmiş. Bunu duyan ben tatilde başladım yeniden diziye.İlk 4 sezonu türkçe dublaj izledim. Son sezonu alt yazılı izleyince bir tuhaf oldum. Sesler falan ilkten garip geldi ama sonra pişman oldum. Keşke en başından beri alt yazılı izleseydim diye. O yüzden diziye başlayanlara ilk uyarım kesinlikle alt yazılı izleyin. :D

5 sezonluk dizinin konusundan bahsetmek gerekirse ; Fantastik-drama bir İngiliz dizisi. Aslında konusu çok eski bir efsaneye dayalı diye biliniyor. Olay döngüsü Camelot'un Prensi (ve daha sonrasında Kral'ı) Arthur ve büyücü Merlin arasında geçiyor.
Camelot'u yöneten Kral Uther, ülkesinde büyüyü kesinlikle yasaklamıştır. Bunun nedeni ise büyü yüzünden eşini kaybettiğini sanmasıdır.Büyü kullananların cezası ölümdür. Bu yüzden Camelot'ta yıllar önce "Büyük Arınma" denilen bir iç savaşla tüm büyücüler -çocuk,kadın,erkek- ölüme terkedilmiştir. Büyük Arınma'yla birlikte Camelot bir çok düşman toplamıştır. Büyüceler her fırsatta Kral'a,halkına ve en önemlisi tek veliahtı olan oğlu Arthur'a sataşmaktadır. Şanslı Arthur, en önemli zamanında Merlin'le karşılaşır. Aslında ilk tanışmaları biraz çatışmalıydı. :D Birbirilerine hakaret sayarak tanıştılar diyebilirim. Merlin,Arthur'un hayatını kurtarınca ise uşağı olmuştur. Tabii kimse Merlin'in büyücü olduğunu bilmiyordur. Gaius dışında. Gauis,Camelot'un en iyi ve en büyük hekimlerinden biridir. Aynı zamanda Kral'ın dostudur. Her neyse, Merlin sıradan bir büyücü değildir. O dünyaya gelmiş geçmiş en güçlü ve en büyük büyücüsü olarak tanımlanır. Onu bazı büyücüler Emrys adıyla tanır. Merlin'in kaderinde yazı olan tek görev ise Arthur'u korumak. Ejderha'nın (Merlin'in dostlarından biri. Yol göstericisi ve aynı zamanda Kral'ın tutsağı olan güçlü büyücülerden biri.) dediğine göre Arthur, Camelot'un başına geçtiği zaman her şey daha farklı olacaktır. Bu yüzden Merlin, tek veliahtı koruma görevindedir. Büyü gücü sayesinde milyon defa Arthur'un poposunu kurtardığı söylenebilir. :D
İlk 2 sezon boyunca çok eğlenceli ve heyecanlı olaylarla geçiyor dizi. Merlin her zaman iş başında, Arthur'u hem kurtarıyor hemde kimliğini açığa çıkarmamaya çalışıyor. Arthur ise doğduğundan beri Kral olmak için eğitilmiş biri. Bir yandan Camelot şövalyelerini seçip, eğitirken bir yandan da tehlikeden tehlikeye atlıyor diyebiliriz. Ah bir de Morgana adından bir karakterimiz var ki... Melek görünümlü şeytan denilebilir. Pekala, ilk 2 sezon boyunca gerçekten çok sevdiğim bir karakterdi. Kendisi Kral'ın manevi kızı olarak biliniyordur. Sonradan asıl gerçekler ortaya çıkar. Morgana, Kral'ın öz kızıdır ve büyücüdür. Büyü güçlerini biri tarafından keşfeder ve karanlık tarafa geçer. Camelot'un meleği iken baş düşmanı olmayı başarıyor.
Gwen ise Morgana'nın sadık hizmetçisidir. Arthur'a fena halde aşıktır. Aşkının karşılığını daha sonra buluyor. :D Ama işler o kadar da kolay değil. Kral Uther, tek veliahtının bir hizmetçiyle evlenmesine kesinlikle karşıdır. Morgana'da kötü tarafa geçince Gwen oldukça yalnız kalır. Neyseki işler daha sonra eğlenceli hale geliyor. :D
Merlin'e bayılarak izliyordum çünkü Arthur-Merlin atışmalarını, şakalaşmalarını ve beraber atlattıkları tehlikeleri seviyorum, çünkü büyü konusu ilgimi çekiyor, çünkü Merlin eski zamanlarda geçiyor.Yani bir yerden bir yere giderken en az 2-3 gün yollarda geçiyor zaman. Hiçbir şey göründüğü gibi kolay değil ve insanlar daha çok çalışıyor. Nedense bunlar ilgimi çekiyor. Tarihi pek sevmesem de kurgulu tarih konulu kitapları okumayı ve filmleri-dizileri izlemeyi seviyorum. O zamanlar her şey daha saf ve güzelmiş. Her neyse, Merlin'i seviyorum çünkü her akşam izlemek için can attığım dizilerden biriydi. Son bölümü izlerken hem bittiğine üzüldüğüm için hemde sevdiklerimden bir kaçı öldüğü için (senaristlerden nefret ediyorum neden dizi bitiyor diye illa birilerini öldürüyorlar ki) azıcık göz yaşı döktüm. Zaten benim yerime kardeşim salya sümük ağladı. :D İçimden "neyse ki dizi bittiği için ağlayan bir tek ben değilim." dedim ama o kadar çok ağladı ki görende eşi öldü falan sanacak. :D


Camelot'un şövalyelerinden bahsetmemek olmazdı.Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi hepsi birbirinden 'çekici'. İçlerinden en çok Lancelot'u severdim. (Soldan üçüncü olan.)  Ama gerçekten hepsi süper kahraman gibiydiler,dizide. Arthur'un tatlı poposunu sadece Merlin kurtarmıyordu. :D Dizide ne kadar yakın ve birbirlerine bağlılarsa set dışında da çok yakın arkadaşlarmış. Biliyorsunuz bir ara Harlem Shake dansı ünlüydü. Bu dans, dizi setlerini de esiri altına almıştı. Merlin ekibi bunu kaçırır mı hiç ? Videoyu izlemenizi öneririm. :D




Dizi bitince kendimizi teselli etmek için Merlin'in kamera arkası videolarını da izledik. Benim gelenek haline getirdiğim bir olaydır. Jenarik müziğini habire dinler, kamera arkalarını sıkılmadan milyon defa izlerim. Karakterleri kadar oyuncalarda çok eğlenceli. Umarım bir gün Merlin izlersiniz. Çünkü gerçekten izlenilmesi gereken bir dizi.

Arthur: Onlar benim sosislerim mi? 
Merlin: Immm
Arthur: Sen mi aldın onları? 
Merlin: Sizi forma sokabilmek için.
Arthur: Şişman olduğumu mu söylüyorsun? 
Merlin: Hayııır. Henüz değilsiniz. 
Arthur: Ben şişman değilim! 
Merlin: Gördüğünüz gibi işe yarıyor! 
Arthur: ???
Merlin: Uygunsuz olur demiyorum. Kral olan sensin, 
ben değil,...şüphesiz ki bu senin seçimin.
Kral olmadığımdan benim seçimim olmazdı.
Ama bir şey söylemem gerektiğini hissediyorum...
çünkü bazı kıyafetler var ki...
Arthur: Merlin? 
Merlin: Evet, Lordum?
Arthur: Benim için bir şey yapar mısın?
Lütfen, çeneni kapatır mısın?
Merlin: Olur, bunu yapabilirim.
Tabii kapatabilirim. Sorun değil......
Arthur: Şimdi!!
Arthur:Senin bu konuda bir fikrin vardır muhakkak, değil mi Merlin?
Merlin: Beni dinlemek zorunda değilsin, biliyorum! 
Arthur:Aynı fikirde olmamıza sevindim.
Morgana:Sen benim hayal gücümsün.
Emrys:Sen ne dersen !
Morgana:Hayır sen gerçekte burada değilsin
Emrys:Sen burda yokmuşum gibi davran!


Sevgiler,öpücükler ; Jane 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder