Pages

22 Temmuz 2013 Pazartesi

Dönüşüm Serisi 5 - Dönüşüm


Bir yazar her kitabında insanı daha çok heyecanlandırıp, sinir edebilir mi ? Evet. Rachel Vincent buna örnek gösterilebilir. Dönüşüm serisinde her geçen kitapta seriyi daha çok seviyorum ve neden severek okuduğumu daha iyi anlıyorum.
Dönüşüm'ü okurken tüm tırnaklarımı yediğim yetmiyormuş gibi kitap bitince sanki uzun zamandır delice koşuyormuşum da maraton bitince dizlerimin üstünde durup nefes nefese kalmışım gibi hissettim. Ne kadar heyecanlı ve sürükleyici olduğunu siz düşünün artık...
Normalde bu kitabı alıp hemen okumayacaktım. Malum serinin sonuna yaklaşıyoruz. Ama benim çatlak ikizim doğum günü hediyesi olarak kitabı alınca yerimde durur muyum ? Hayır ! O kadar kitaba aç kalmışım ki kitap çok çabuk bitti. Ve son kitap için yayınevine yalvarmaya gideceğim,birazdan...

Ondan önce ilk dört kitaba göz atarsak ; Faythe'nin Gurur Sürüsü bir çok macera ve olay yaşamıştır. Aralarına yeni kişiler katılmıştır. (Manx ve küçük kız Kaci) Ve bizi sarsan ölümler olmuştur. İhanetler ise başlarında kara bulut gibi üstlerinde kalmıştır. Konsey'deki kızışmalar devam etmektedir. Kaçak'ta başlayan bu Konsey kızışmaları ne yazık ki hala devam etmektedir ve işler çok fena karışıyordur. Jace'in üvey babası Malone yerinde durmamaya kararlıdır. Bizimkilerde Tuzak'taki kayıplarından dolayı intikam almak için hazırlanmaktadır fakat beklenmedik bir şey ortaya çıkar. Gökgürültüsü kuşları. Başka bir ırk demek başka gelenekler demek. Ve bu gelenekler yüzünden bizimkilerin başı belaya girer. Hemde hiçbir şey yapmadıkları halde. Bu işin arkasında Malone'in olduğu barizdir fakat bunu gökgürültüsü kuşlarına kanıtlamaları lazımdır. Yoksa Kaci ölür ve Faythe, Malone'in eline kalır. Kanıt için Faythe'in ve Gurur sürüsünün 2 günü vardır. Ve işte o 2 günde neler olmuyor ki ? Kitap ömrümden ömür yedi diyebilirim.
Kitabı okurken resmen dokuz doğurdum. Tırnaklarımı kemirdim ve kitaba gömüldüm. Kitap bitmeden bana uyku yoktu.

Faythe,Marc'la beraber olmasına rağmen Tuzak'ta Jace'le bazı haltlar yediği için başı fena derttedir. Kitap boyunca Marc'a söylemesini bekledim. Çünkü resmen adamın yüzüne gülüp, Jace'le "Ne yapacağız?" derdindelerdi. Bu benim çok sinirimi bozdu. Zaten Faythe'i sevmiyorum. Kadın karakterlerden en gıcık olduğum biri. Sen git, seride adamım dediğim Jace Hammond'la beraber ol, ihaneti sevmediğim yetmezmiş gibi Marc'ı aldat. Ve bunu ona söyleme. Söylememek için habire bahaneler... Bu konuda ikisi de hatalı. 
Ama asıl sinir olduğum Marc Ramos'du. Adamı tam seviyorum derken asabi,asi ve sinirli yönü bu kitapta daha belli oldu. Öfkeli olmakta haklı ama acısını sadece neden Jace çekiyor ? Adam, Marc'tan dayak yiye yiye kafayı yiyecek. Az kaldı zaten Jace bir gün patlayacak bakalım ne zaman ? (O günü sabırsızlıkla bekliyorum !) 



Bu kitapta hem güldüm hem heyecanlandım hemde çok sinirlendim. Böyle kitabın içine dalıp, birde ben el atayım isteği ile doluydum. Yine de yazarın en sevdiğim huyu bu kitapta da devam etti. Hem macerayı hem aşkı aynı dengede tuttu. O yüzden bu seri çok sevilerek okunuyor. Ne çok aksiyon ne çok cıvık cıvık aşk var. 



Serinin son kitabını artık sürünerek bekleyeceğim. Sevgili Pegasus Yayınevi ailesine sesleniyorum ; Lütfen son kitap için çok bekletmeyin. Kitabı beklerken her an 'dönüşüm' geçirebilirim !

Sevgiler,öpücükler ; Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder