Pages

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Gece Evi Serisi - PC Cast & Kristin Cast


Gece Evi: İşaret | İhanet | Seçilmiş

Vampir romanları denildiği zaman akla gelen ilk serilerden biri Gece Evi’dir. PC  ve Kristin Cast’ın (anne-kız) yazdıkları  vampir romanı dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyük ilgi gördü. Serinin isimleri bile ilgi çekici. Yalnız bu vampirler Dracula tarzında değiller. Gece  Evi dışında onları gördüğünüzde sıradan gençler gibi gözükebilirler. Fakat dikkatli bakıldığında içi boş, yarım ay şeklindeki dövmelerini görmeniz mümkün.  “ Dövmeler mi ?” diyorsanız, evet. Onların en büyük özellikleri de dövmeleri. Onlar modern vampirler. Ve aralarındaki dostluk bağları oldukça sıkı. Aşklar mı? Hiç bu kadar karmaşık aşklarla karşılaşmadığınıza eminim. Bu romandaki çapkın karakterimiz ise Zoey Kızılkuş.
     Pegasus yayınlarından çıkan ve Sevinç T. Yanar çevirisiyle okunan serinin genel konusu şöyle; On altı yaşındaki Zoey Montgomery, hayatında normal bir yaşam sürerken bir gün okulda iz sürücü tarafından işaretlendiğinde artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını biliyordu. Sıkıcı ve zorlu geometri dersinden, dağılmış ailesinden uzaklaşıp vampir 101 dersi göreceği ve yeni arkadaş ailesiyle tanışacağı yere, Gece Evi’ne gitmek zorundaydı.


Gece seni seçti, ölümün doğuşun olacak
Gecenin tatlı sesine kulak ver
Kaderin seni Gece Evi’nde bekleyecek


      İŞARET: Zoey Kızılkuş, en yakın arkadaşı Kayla ile koridorda erkek arkadaşı (takıntılı eski erkek arkadaş) hakkında konuşurken iz sürücü tarafından işaretlenir. Yardım almak için annesine başvurur ama işler daha kötüye gider. Bu yüzden en güvendiği kişiye, büyükannesine gider. Ve olaylar arka arkaya sıralanır. Vampir Tanrıçası Nxy ile karşılaşır. Sonrasında Gece Evi’nin Yüksek Rahibesi Neferet ( Zoey’in eğitmeni ) ile tanışır. Ve karakterimiz artık Gece Evi’ndedir. Gelir gelmez tüm dikkatleri üstüne çeker. Çünkü Zoey’in dövmesi diğerlerinden farklıdır. İçi dolu bir yarım ay şeklindeki dövmeye sahiptir. Bu da onu özel kılmaktadır. Okulun gözde kızı Afrodit ve yakışıklı oğlanı Erik Night’ın da dövme ilgisini çekmektedir. ( Aşk kokusunu alıyor musunuz ? Erik Night ilk kurbanı ) Tabii Zoey’in dostları da vardır. Oda arkadaşı Stevie Rae, ikizler ( gerçekten ikiz değiller, çok iyi anlaştıkları için onlara böyle deniliyor ) Erin ve Shaunee , son olarak Damien. Zoey bir yandan yeni hayatına alışmaya çalışırken bir yandan Erik Night’la yakınlaşmakta , eski sevgilisi Heath’le uğraşmaktadır. Ve birde okulda ölen öğrencilerin ruhlarını görmektedir. ( Kitaptaki ilk esrarengiz olayların başlangıcıdır )
Ah, unutmadan söyleyeyim  Zoey sıradan bir vampir değildir. O geleceğin Yüksek Rahibesidir. Ve artık ruh, hava, su ,toprak ve ateşten oluşan bir çemberin kurucusudur. Olayları artık daha farklı işlemeye başlayacağını, yazarlarımız kitabın sonunda belli etmiştir.

[Zoey, Erik Night’ı gördüğünde… ] “ Ah. Tanrım. Bu, Erik’ti. Tamamen simsiyah giyinmişti ama koyu renk dalgalı saçları ve insanın aklını başından alan mavi gözleriyle bana Clark Kent’i hatırlatıyordu. ( Tabii ki inek gözlükleri ve yapıştırılarak taranmış saçlarından bahsetmiyorum. ) Yani demek istediğim bana Süpermen’in pelerinsiz, taytsız ve o kocaman S harfi olmayan halini hatırlatıyordu.”


  İHANET : Bu kitapta ağlamaya hazır olun. Çünkü yazarlarımız bize büyük bir sürpriz hazırlamışlar. Ve asıl olaylar başlamak üzere. Tehlikenin kokusu kitabın sonlarına doğru daha net algılanıyor. Neferet gerçek yüzünü göstermeye, Afrodit gördüğü görüşleri  Zoey’e anlatmaya ve Zoey, Şair Loren Black’e olan duygularını anlamaya başlıyor. Zoey’in çapkın bir kız olduğunu söylemiştim. Eski erkek arkadaşı Heath Luck ve Gece Evi’ndeki sevgilisi Erik Night’tan sonra Loren’da aşk dörtgenine aday olur. Zo, hem aşk hayatıyla uğraşırken hem de  Afrodit’in görüş olaylarıyla ilgilenirken en yakın arkadaşının ani ölümü onu derinden etkiler. Bir de Z, Heath’i damgalamıştır. Bu durum olayları bazen zora sokarken bazende kolaylaştırır. Ama her şey göründüğü gibi değildir. Tıpkı Neferet’in melek yüzlü bir yüksek rahibe olması gibi… Gece Evi’nin gelecekteki yüksek rahibesinin fırtınalı hayatına hazır olun.
Aklınızı başınızdan alacak !

“ Heath’i istiyordum. Erik’e ihtiyacım vardı. Loren kafamı kurcalıyordu.”


SEÇİLMİŞ: Anne-Kız, Zoey’i  en nankör sevgili olarak anlattıkları kitap diyebilirim.  Şahsen kitabı okurken sinir krizlerine girdim. Sen Clark Kent’in farklı versiyonu olan Erik’in değerini bilmeyip, kendini Loren’ın kollarına atarsan tabii en yakın arkadaşların düşmanların olur. Düşmanın ise arkadaşın… Stevie Rae ise yeni yaşamına ayak uydururken , Afrodit iyilik meleği olup “ ben hala havalı kızım, bana arkadaş gözüyle bakmayın “ havasında , Damien ise yeni gelen çocuk Jack’le mutlu bir ilişki içindedir. Neferet’te yeni kozlarını gizlice Zoey’e karşı hazırlamaktadır. Bu durumun sonucunda en çok üzülen Erik ve Zoey olur. Erik sevdiği kız tarafından aldatılmış, Z ise hem aldatmış hem de kandırılmıştır. Loren görüldüğü gibi biri değildir.
Sonucunda ise Damien ve ikizler Zoey’e karşı olurlar. Çünkü onlara Stevie Rae olayını anlatmamıştır. Karakterimiz en pişman günlerini yaşamaktadır. Ama aslında her şey daha yeni başlıyor. Gardınızı alın ve savaşa hazırlanın. Fırtına son sürat Gece Evi’ne doğru yol alıyor.

“…Sana aşık olmaya başladığımı bile düşünmüştüm.”
“Bende sana aşık olduğumu sanıyordum.”
“Palavra ! “ diye bağırdı Erik. “Benimle oyun oynamaktan vazgeç. Bir de Afrodit’in nefret edilesi bir cadı olduğunu söylersin. Senin yanında lanet olası bir melek kalıyor.”
__________

Serinin orijinal kapakları.Ülkemizde de orijinal kapaklarla yayınlanıyor.

Üst bölüm,serinin ilk 3 kitabını tanıtım amaçlı yazdığım yazıydı.Seriye genel olarak bir yorum yaparsam ; Alacakaranlık'tan sonra okuduğum bir vampir serisiydi.Lise yıllarımın ilk günleri bu kitaplarla geçti.İlk 5 kitabı yalayıp yutmuştum ve hemen ardından 6.kitap çıkınca ona odaklanmıştım.Fakat daha sonra yazarlar senede bir kitap çıkarmaya başladılar.Böylece geleneksel kitap bekleme şenliğimiz başlamış oldu.Her sene Kasım ayını Gece Evi serisi ilan ediyordum.Taa ki geçen seneye kadar.Artık durmalıyım,yoksa seriyi unutacağım dedim. 10.kitabı aldım ve henüz okumadım. Evet serimiz baya kalabalık.Yazarların en son dediklerine göre 12.kitap finalmiş.Onlara güvenerek yeni çıkan kitaplarını bekletiyorum.

Serinin çizgi romanından Zoey Kızılkuş

Seri genel olarak okunabilecek bir tarzda.Hele ilk 6 kitapta seriye bağımlı oluyorsunuz. Resmen kitabın içine gömülüyorsunuz.Daha sonra yazarlar konu kıtlığına girmiş gibi biraz saçmalıyorlar.Ama yinede okunuyor.Şahsen ben hala okumaya devam ediyorum.Eskisi gibi tutkulu değilim ama Gece Evi serisinin yeri bende bi başka. :D Fantastik-Vampir edebiyatıyla ilk defa tanışacaksanız kesinlikle öneririm. (Öncelik Alacakaranlık serisi derim tabii.) Zaten kitapları okuyana kadar seri tamamlanır diye düşünüyorum.Ki ülkemizde yayımlanmasını sağlayan Pegasus Yayınevi sağolsun hiç bekletmiyor.Yurtdışı ile hemen hemen aynı zamanda çıkartıyorlar. İnceleme yazısını hazırlamadan evvel ilk 3 kitaba göz atayım dedim ama komple kitapları okudum.O derece akıcı.Zaten 3 kitap çerezlik gibi.Sonraları ağırlaşıyor. :D Dediğim gibi bu seriyi kesinlikle öneririm.Diğer kitap adları ;
1-İşaret
2-İhanet
3-Seçilmiş
4-Vahşi
5-Av
6-Baştan Çıkarılmış
7-Yanmış
8-Uyanmış
9-Kader
10-Saklamış
11. ve 12. kitaplar henüz yazılmadı. (2013-2014 Kasım ayında çıkarlar)

Umarım bu konuda sizi etkilemişimdir. :D Sevgiler,öpücükler ; Jane

29 yorum:

  1. Blogundaki her şey benimle bire bir uyuşuyor sanırım tanımasam da, ruh ikizimi buldum :D İzlediğimiz ve sevdiğimiz filmlerden, okuduğumuz kitaplardan ve dinlediğimiz sanatçılardan başka, kendini tanıtırken kullandığın "Dünyaya okumak,yazmak ve izlemek için gelmiş olmalıyım." cümlesinin çok ama çok benzerini günlüğümde kullanmıştım. Keşke tanışma fırsatımız olsaydı. Hep kendin ol, hep tanışamayacağım ruh ikizim kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kayıp ruh ikizi :D. Yorumunla dikkatimi fena halde çektin. Lütfen nazlicankabatas@hotmail.com adresine mail yolla. Umarım bu cevabımı da görürsün :D.

      Sil
  2. BU SERI HAYATIMDA GÖRDÜNGÜM EN OLAGANUSTU ŞEY. İŞARETİ OKUMAYA BAŞLADIM VE BAĞLANDIM,İHANETDE STEVİE RAE ÖLDÜĞÜ ZAMAN ARTIK KİTABA KENDİMİ VERMİŞTİM.GELECEĞİN ALACAKARANLIK'I DİYORUM :)))

    YanıtlaSil
  3. Ben lise son sınıfta bir hafta içerisinde 8. ci seri uyanmış'ın ortalarına kadar okudum beni içine öyle bir hapsetti ki; gece gündüz kitabı okurken bulurdum kendimi, okumanızı tavsiye ederim. :D Haklısınız geleceğin alacakaranlık 'ı. Umarım bir gün filmi de çıkar. Gişe rekorları kıracağına eminim ...

    YanıtlaSil
  4. Müthiş bi kitap şuan ben uyanmışı bitirmek üzereyim acayip bağlayıcı gerçekten başına oturunca kalkamıyorum zaten hep böyle şeylere ilgi duymuşumdur mükemmel gerçekten :)

    YanıtlaSil
  5. Müthiş bi kitap şuan ben uyanmışı bitirmek üzereyim acayip bağlayıcı gerçekten başına oturunca kalkamıyorum zaten hep böyle şeylere ilgi duymuşumdur mükemmel gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bn ihaneti bitirdim kaç kitaptan oluşuyo ???

      Sil
    2. Gece Evi serisinin şuan 11 kitabı ülkemizde yayınlandı. Yani daha okuyacak 8 kitabınız daha var. :D 12 ve final kitap ise Kasım-2014'te çıkacak

      Sil
    3. kader kitabının sonlarındayım sonra saklanmış ve intikam var en son final kitap daha çıkmadı :) kasım 2014 ;) yani ben 9uncu kitaptayım 10u okuycam 11 ve 12 ama bu kitaplar bitince ben bi boşluktaymışım gibi olcak yaa acayip güzeller :)

      Sil
  6. Ve benimde ruh ikizin olma gibi bir olasılığım acaba var mı? Hemen hemen aynıyız. Zaten bende yengeç burcuyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel buraya ruh ikizi. Yengeç aşkına :O

      Sil
    2. Olabiliriz yani :D Sevindim..

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. ben bu serinin 9. kitabını bitirdim daha kaç kitabı var ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10. ve 11.kitaplar kalmış. Serinin final kitabı -12- Kasım'da çıkıp, seri tamamlanacak.

      Sil
    2. 10 ve 11. kitabın isimlerini söyleyebilir misin ?

      Sil
    3. 10- Saklanmış
      11- İntikam

      Sil
    4. teşekkür ederim ^_^ :)

      Sil
  9. Bende intikam bitirdim gelecek seriyi heyecanla bekliyorum umarim filmide seyrederiz.

    YanıtlaSil
  10. benim için sorun yok işareti daha yeni bitirdim..
    diğer kitapları zevkle okuyacağım hehe :D

    YanıtlaSil
  11. bu serinin filmi varmı veya belirli bi haber tarih veya herhangi belirli bişey varmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi yok ve olmayacak gibi. Yapımcılarla yazarlar anlaşamadı diye duydum. Yazarlarımız biraz nazlıymış. :D

      Sil
  12. Ben suan 11 inci kitabi okuyorum ve yeni kitabi beklemek cok zor oluyor

    YanıtlaSil
  13. Bu sabah almış olduğum kader'i akşam oldu ve malesef bitirdim :( sırada saklanmış var ve yarın onu alacağım ama serinin bitiyor olması sanırım beni biraz üzüyor :(

    YanıtlaSil
  14. Merhaba bu seri kaç kitap bana sırasıyla yazabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 12 kitaptan oluşan bir seri ve bu sene tamamlandı. Okurken sana sabır diliyorum :D
      İşaret
      İhanet
      Seçilmiş
      Vahşi
      Av
      Baştan Çıkarılmış
      Yanmış
      Uyanmış
      Kader
      Saklanmış
      İntikam
      Kefaret

      Sil
  15. Yaaa seçilmişi okurke bende sinir krizi geçirmek üzereydim bidahaki kitaplarda tekrardan erikle sevgili olacaklarmı bide zoey nin bekaretini kim aldı yahu?

    YanıtlaSil
  16. Hayatımda okuduğum en saçma en eğır ilerleyen ve en konusundan çıkan bi seri bütün kitaplarını inatla okudum ve maalesef üzülerek sölüyorüm ki verdiğim paralara yazık gerçekten

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlar uyanmış kitabında bir köpüklü yokmu zoey nin öteki alemde kolay savasi Steve nin boga savasları ben mi yaliliyorum bir kopukluk var anlatilmayan yanmış la uyanmış arası kitap mı var varsa bilgi vermisiniz

    YanıtlaSil