Pages

16 Mayıs 2013 Perşembe

Film Önerisi : Ghajini - Aamir Khan / 2008 Hint Yapımı


Ghajini'yi keşfederek hayatımda ilk defa Hint yapımı bir film izledim.Sınıf arkadaşımın "Hint yapımı filmler hiç izledin mi ?" sorusuna bön bön bakınca kızcağız hemen "Ghajini mutlaka izle.Yanından mendilini de eksik etme." diyerek beni bu maceraya sürükledi.İyi ki de söyledi.Ben nasıl daha önce bu filmi izlememişim diye kafamı duvarlara sürtmek istiyorum.Ben ki film delisi bir insan böyle bir sürü duyguyu bir arada barındıran  filmi nasıl görmem ? Arkadaşım sağolsun hayatımın en anlamlı diyebileceğim 3.filmi izledim. İlki Titanik idi.Sanki filmi dünyaya gözümü açar açmaz izlemiş gibi hissediyorum.Yaşım kadar izlemişimdir zaten.Leonardo Di Capri ilk aşkımdır o yüzden. :) İkinci film ise One Day.Hadi ama ! İşin içinde Anne Hathaway varsa nasıl kötü bir film olabilir ki ? Acaip etkilenmiştim.Ve Ghajini onların arasına katılmayı başardı.
       Bir film yorumu yapıyorsam konusundan,oyuncularından,filmin genel özelliklerinden bahsetmem lazım değil mi ? Nasıl anlatılır,betimlenir ki bu film ? Resmen "İzle,anı yaşa" tarzında.Yine de kendimce bir anlatayım ; Filmde ön planda 4 ana karakter var.Sanjay Singhania,ana karakterlerimizden ilki.Kendisi Hindistan'ın en büyük,zengin iş adamlarından biri.Ve karizmatik.Filmin başında onu tanımak zor çünkü hem görünümü farklı hemde psikolojik olarak bambaşka biri.Ama nasıl böyle bu hale geldiğini sonradan anlıyoruz.Diğer karakterimiz Kalpana Shetty.Kalpana,sıradan reklamlarda oynayan esmer güzeli bir kız.Ayağına gelen fırsatları iyi değerlendirdiğinde reklam yıldızı oluyor resmen.Bu fırsatı ona farkında olmadan Sanjay veriyor.Adamla karşılaşmaları bile entresandı.Kızın ağzı çok iyi laf yapıyor.Ben bile izlerken ağzım açık kaldı.Adamın halini siz düşünün artık.Onların aşk hayatlarını anlatmak çok zor.Kesinlikle izlenmesi gerekir.Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim.Sanjay dışardan sert yapılı,soğuk biri gibi duruyor olabilir ama altındaki yumuşak kalbi Kalpana görüyor.
Bu ara Kalpana çok yardım sever biri.Herkese yaşlısından gencine,yardıma muhtaç herkese yardım eden bir kız.Sanjay'da bunu görünce olaylar hızla gelişiyor.Kalpana yine bir kıza yardım ederken gerçeğin aslını öğreniyor.Bu olay sadece bir kızla değil 25 kızla bağlantısı olan bir olaymış.Kalpana'da hepsini kurtarıyor ama sonradan bir sorun çıkıyor.İçlerinden 2 genç kız kayıp.Bu olayın arkasında ise Ghajini -evet kendisi pisliğin teki,katil,mafya- var.Kalpana başına belayı böylelikle almış olur.
Yazının bundan sonrası spoiler ( Filmle ilgili detaylı bilgi içeriyor.Olayları bilmeden,zevk alarak izlemek isteyenler lütfen okumasın).Okumak isteyenler ;



SPOİLER !!! Ghajini,Kalpana olaylara tanık olduğu için onu öldürtmek üzere adamlarını kızın evine yollar.Kalpana eve geldiğinde bunlardan habersiz tabii ama kızların başındaki bayan onu arayarak,uyarır.Ama artık çok geç.Orda olaylar karışıkken Sanjay gelir.Evet bundan sonrası tırnak yedirtecek cinsten.Sanjay'ın gözü önünde Ghajini Kalpana'yı öldürüyor.Ve Sanjah'da kafasına ağır bir darbe alır.Bu onu hafıza kaybına uğrattırır.15 dakika her şeyi hatırlıyor iken daha sonra yine her şey kayıptır.Sanjay o yüzden yanında her zaman fotoğraf makinesi,çektiği fotoğraflarla geziyor ve bazı şeyleri hatırlamak için vücuduna ipuçlarını dövme yapıyor.Çünkü intikamı kötü olacaktır.

    Diğer karakterimiz ise bir tıp öğrencisi olan Sunita.Sanjay'ın dosyasını okuyup merak eder ve onunla karşılaşınca adamın peşine takılır.Biraz olayları karıştırsa da Sanjay'a oldukça yardımı dokundu.Sonu mutlu bitti diyemem ama hüzünlü,masum bir anlatımı vardı.





Film elbette sadece dramdan ibaretti değildi.Öyle sahneler vardı ki baya güldüm.Kız karakter zaten çok komik,sempatik biri.O geveze çenesiyle her insanın dikkati çekmesi,mümkün. :D İş adamı,ağır başlı Sanjay'da ona ayak uydurunca olaylar daha eğlenceli hale geliyor. Ve kesinlikle çok anlamlı sahnelerde vardı.Burda doya doya anlatmak isterdim ama izlerken zevki çıkmazdı.



         Beni asıl etkileyen Sanjay'ın günlükleriydi.Onlar sayesinde olayları gördük,anladık.Bende günlük yazan biri olduğum için film beni çok etkiledi.Günlüklerin değerini bir kere daha anladım. :D Filmimiz böyle.Bence macera,romantik,dram,hafif müzikal seven insanlar bu filmi mutlaka izlemeli.Ben tekrar tekrar izlemeyi planlıyorum.Sanjay'ı oynayan Aamir Khan zaten çok ünlü biriymiş ama ben yeni keşfettim maalesef.Aamir,hem yönetmen hem oyuncu hem yapımcıymış.On parmağında on marifet.Diğer filmlerini izlemek içinde sabırsızlanıyorum.

Size önerim,kesinlikle en kısa zamanda izleyin.Çok etkileyici bir filmdi.Hint yapımı filmlere bambaşka bir açıyla bakar oluyorsunuz.Şahsen ben film izlemek için artık ilk Hint filmlerine göz atıyorum.3 saatlik bir filmin her anını heyecanla izleyeceğinize garanti veriyorum.İlk 20 dakikası olayları karışık gösterebilir ama inan bana bu sadece bir başlangıç !

Sevgiler,öpücükler ; Jane
   

2 yorum:

  1. Hint Filmlerini Sevmem ama bu iyiydi...

    YanıtlaSil
  2. taare zamen par ve 3 idiots kesinlikle izlemelisin... ben de bu gün gajini yi izlicem... :)

    YanıtlaSil