Pages

18 Mayıs 2013 Cumartesi

Kitap Yorumu : Ateşböceği Yolu - Kristin Hannah



Ölmeden önce okunacaklar listesinde Kristin Hannah'ın 'Ateşböceği Yolu' da olmalı.Çünkü bu roman her şeyiyle mükemmel.

Kitabın yorumunu yapmadan önce kitabı elime aldığımda bi tuhaf hissettim.Hani bazı şeyler,geçmişte yaşadığınız anıları hatırlatır ve o an çok değişik bir duygu içinde olursunuz ya...İşte az önce bende o durumdaydım.Romanı geçen sene okul zamanında okumuştum.Ve etkisinden uzun süre çıkamamıştım.624 sayfaya doyamadım diyebilirim.Kristin Hannah'la ilk olarak 'Kış Bahçesi' romanıyla tanıdım.Ama bu romanını okuyunca yazarın büyük bir hayranı oldum ve o günden beri çıktığı her kitabını gözüm kapalı alıp,okuyorum.Yakında kitaplığımda sırf bir raf K.Hannah romanları ile dolabilir. :D



Gerçekten çok anlamlı,etkileyici,yeri geldiğinde eğlenceli ve kesinlikle değer verilecek bir romandı. Sevgi ve sadakat,fedakarlık ve dostluk üzerine yazılmış bir kitap.Unutulmayacak eserlerden biri.Olaylar 70'lerden başlayıp 2000li yıllara kadar geliyor.Ve yazar benim hiç yaşayıp,görmediğim o enfes 70li ve 80li yılları öyle güzel anlatmış ki yaşamış kadar oldum.Her zaman 80li yılları yaşamak istemişimdir.Çünkü gerçekten o yıl dünya bambaşka bir yer gibiymiş.Annemin anlattıkları kadarıyla...Belki de bu kitabı o kadar çok sevmemin nedeni de budur. Kitabı okurken o yılların heyecanını,enerjisini iliklerime kadar hissettim.Hele ki bu zamanlar, iki dost tarafından anlatılınca tadından yenmez oluyor.Yazar, iki kadının yıllarca yaşadıkları ebedi dostluğu mükemmel bir şekilde anlatmış.



Kitabı okumadan önce arka kapağındaki Susan Elizabeth Phillips'in yorumu çok dikkatimi çekti ve kitaba başlamama en büyük etkenlerden biriydi ; " Bu muhteşem romanın sayfalarını çok hızlı geçmek istemeyeceksiniz. Kapıyı kilitleyin, telefonunuzu kapatın ve yanınıza bir paket mendil alıp koltuğunuza yerleşin. (Sonra uyarmadı demeyin.) Kristin Hannah'dan başka hiç kimse kadınların dostluğunu tüm acısı, tatlısıyla bu kadar güzel yazamazdı.Harika bir yazar."

  Kitap,nasıl anlatsam...Yorumunu en zor yaptığım romanlardan biri olacak sanırım.Çünkü kelimeler yetmiyor anlatmaya.Beni bu kadar etkilemesinin diğer bir özelliği dostluk üzerine kurulu olması.Her zaman küçük yaşlardan itibaren başlayan arkadaşlıklara hayranımdır.Ve bu kitapta iki genç kızın nasıl tanıştıkları,nasıl hayaller kurduklarını ve nasıl eğlendiklerini anlatıyor.Kitap belli yıllardan oluşuyor. 70li yıllar ; lise hayatları,ilk aşkları,gelecekteki hayalleri,minik kıskançlıklar ve birbirlerine her zaman dost kalacaklarına dair verdikleri sözler,80li yıllar ; üniversite yaşamları,beraber sahip olacakları meslek hayatları ve gelecekteki yaşamları,90lı yıllar ; meslek hayatlarının getirdiği aradaki kopukluklar ama her fırsatta dostluklarını korumaları,aşk yaşamlarındaki karmaşa,2000li yıllar ise anlatılamayacak kadar dram dolu bir bölümdü.Anlatılması güç,okunması gereken bir kitap.



 Kitapta en en en çok etkilendiğim şeylerden biri de yazar aralara şarkı adları serpiştirmiş.Yaşanılan dönemlerin en sık dinlenen,genç kızların dinlemekten bıkmadıkları en ünlü şarkıların adlarını da kitabında yer vermiş.Ben ki müzik delisi insan,bu şarkıları tek tek araştırıp,dinlemeye koyuldum.Ve yazara bir kere daha hayran kaldım.Sayesinde eski tarzda müziklerle daha iç içe oldum.Özellikle Kelly Clarkson'ın A Moment  Like This şarkısını görünce baya şaşırdım.Çünkü kitabı okuduğum zamanlar K.Clarkson'a fena halde takmış durumdaydım.Benim için mucize olmuştu resmen.Ve bir diğer şarkı ise,hala sık sık dinlediğim ve beni çok etkileyen bir şarkı ABBA - Dancing Queen. Hem eski tarzda olması hemde dinledikçe kitabı bana hatırlatması nedeniyle şarkı her zaman dinlenilecek listemde.Ki bunlar daha başlangıç.Kitapta sayamadığım kadar eski tarzda şarkı adları vardı.Kesinlikle dinlenilmesi gereken şarkılar.Tabii modern zamandan kopup,geçmişe geri dönen insanlar için geçerli bu önerim.



      Şimdi yazımı tekrar okurken farkettim de ben kitabın konusundan pek bahsetmemişim.Kim bu iki kadın ? Neler yaşadı da beni bu kadar etkiledi ? İşte Kristin Hannah'ın şüphesiz en mükkemel romanının konusu ; Tully Hart,kendini bildi bile büyükannesi ve büyükbabasıyla yaşamaktadır.Annesi,özgürlüğüne düşkün,serseri bir kadındır.Tully'nin kaderi anne-babası yüzünden daha şimdiden belli olmuş gibiydi.Ama iyi bir dostluk her zaman geleceği değiştirebilir.Kitapta bunu fazlasıyla kanıtlıyor bize. Diğer karakterimiz Kate Mularkey ise çok iyi bir aileye sahip bir genç kızdır.Onunda kaderi bellidir.Kendi ailesi gibi mükemmel bir yuva kurup,mesleğinde iyi yerlere gelecektir.Ama Tully'le tanıştığında hayatın gerçekleriyle karşılaşır.Ve beraber bu hayatlara adım atarlar.Lise hayatlarından üniversite yaşamlarına,meslek seçimlerinden aşk hayatlarına ve günümüzdeki hallerine kadar ne çok detaylı ne çok sıkıcı ne de çok kısa anlatılmış bir roman.Her şeyi tam tadında okuyoruz.Yazar , dostluklarını küçüklüklerinden başlayıp,yetişkin birer kadın olana kadar anlattığı için onlar hakkında daha fazla bilgi sahibi oluyoruz.Ve sonu dram,duygu dolu bir şekilde bitiyor.Ama buna gerçekten değiyor.
Bazen olağanüstü,bilim kurgu kitaplarına sığınırken bazen de dram dolu kitaplara ihtiyacım oluyor ve bu kitap kesinlikle ihtiyacımı karşılamıştı.



  Herkese öneririm diyemiyorum çünkü bu kitap anlayana güzel.O yüzden bu yazıyı okuduktan sonra merak ediyorsanız kesinlikle alın,okuyun derim.Dram sevmeyen insanlar bile seveceklerdir diye düşünüyorum. :D Şimdiden iyi okumalar.Kristin Hannah ile tanışmaya çok geç kalmayın !

Sevgiler,öpücükler ; Jane

"Yaşlı bir dost en iyi aynadır..." - George HERBERT

3 yorum:

  1. ben de şimdi bu kitabı okuyorum :) şarkıları araştırmak hiç aklıma gelmemişti. ben de bloguma beklerim ucanari.com

    YanıtlaSil
  2. O şarkıların adını bir yerlere not ettiyseniz eğer, yazar mısınız rica etsem?

    YanıtlaSil
  3. Kristin Hannah ya senin ve bir bookstagram sayesinde başladım kısa bir süre önce tabii ki okuduğum ikinci kitabı ateşböceği yolu oldu. Tabii ki bayıldım. Ama Kristin Hannah da dikkatimi çeken bir şey her kitabında hemen hemen aynı iki kadın karakteri yaratması. Tabii ki çok sevdim ama hepsinin birbirine benzemesi garip geldi sanırım 😏

    YanıtlaSil