Pages

29 Mayıs 2013 Çarşamba

Yabancı Dizi Önerisi : Lost


     Müthiş bir diziye başlamak için kendinizi hazırlayın derim.İlk yabancı dizi inceleme yazımda benim en en en favori dizim olan ve sezonlarını bitirmemin üzerinden 1 sene geçmiş olmasına rağmen hala doyamadığım, sık sık kamera arkalarını tekrar tekrar izlediğim, inanılmaz bir 6 sezonluk dizi olan LOST'tan bahsetmek istiyorum.Belki de bunu daha önce yapmalıydım.Ama tutkum,hislerim ve duygularım hala taze olduğu için tam zamanı.Doya doya anlatabilirim ve izlemeniz için sizi kışkırtabilirim.Çünkü gerçekten izlenilmesi gereken bir dizi.Boş bir konusu yok,boş bir bölümü ya da repliği yok.Her şeyiyle mükkemeldi.Acaba tekrardan izlesem mi ? o.O


     İlk önce minnacık konusundan bahsedeyim.Kesinlikle sezonlar hakkında spoiler vermeyeceğim.Yoksa gerçekten hiçbir zevki kalmaz,farkındayım. :D Aşık olduğum dizinin konusu ; İlk bölüm Sydney-Avustralya'dan Los Angeles-Amerika'ya giden bir uçağın Güney Pasifik'te gizemli bir adaya düşüşü ile başlıyor.İlk sezonda her bölümde karakterlerimizi tek tek tanıyoruz.Bir yandan ada yaşamlarını gösteriyorlar bir yandan kazazedelerin önceki yaşamlarında nasıl biri olduklarını,neler yaşadıklarını ve aslında farkında olmadan hepsinin birbirleriyle bağlantılı olduğunu görüyoruz.Kadro kalabalık ama hepsini ayrı ayrı sevmek,benimsemek mümkün.Şahsen ben hiç ayrım yapamıyorum.Şunu daha çok seviyorum,bu kötü bir karakter falan diye seçim yapamıyorum. :D Adada doktordan tutun Rock yıldızına, inançlı birinden suçlusuna kadar bir çok kişilikler var.Irk,din,dil ayrımı da yok.Müslüman karakterimizde var Koreli karakterimizde.O yüzden bu dizi her yönüyle insanın dikkatini çekiyor.

Sawyer'ı canlandıran Josh H. kamera arkasında

       Lost, 6 sezondan oluşuyor diye çok uzunmuş gözüyle bakmayın derim.O sezonlar ne ara bitti,ben ne ara final bölümünü izledim anlamış değilim.Çünkü çok sürükleyici bir dizi.Bir gün sırf dizi için okula gitmedim ve hayatımın rekorunu kırarak 10 bölüm arka arkaya izledim.Evet,canım çıktı.Sanki o 10 bölüm boyunca adada yaşamışımda ordan fırlayıp eve geri dönmüşüm gibi hissettim.O gün aptal gibi etrafta dolaştım.O yüzden size önereceğim şeylerden biri de günde 3 bölümden fazla izlemeyin.Sonra hem çok çabuk bittiği için üzülüyorsunuz hemde dizi fena etkiliyor.


     Diziyi anlatmaya doyamam sanırım.Hatta şu ana kadar yazmakta zorlandığım en zor yazı bu oldu.Çünkü Lost'un bende yeri bambaşka.İlk zamanlar geç keşfettiğim için kafamı duvarlara sürtmek istiyordum ama sonra dedim ki "Tüm sezonlar bittiğinde diziyi keşfetmem daha iyi oldu.Finale kadar her sezonu beklemek daha işkenceli olurdu." Aslında Lost'u çok önceden beri biliyordum.Yazın,teyzemlerin yazlığına gittiğimde sezon dvd'lerini alıp,izlerken görüyordum onları ama açıkçası pek ilgimi çekmiyordu.Ama geçen sene resmen dizi canavarına dönmüştüm.Her diziyi arka arkaya izleyip,bitiriyordum.Ve karşıma Lost gelince hayatım tepe taklak değişti.


    Dizinin yapımcılarından J.J. Abrams'ın hayal gücüne aşığım.Kırk yıl düşünsem böyle bir dizi yapamazdım herhalde.Zaten Lost bittikten sonra adamın yapımcığılını yaptığı diğer dizilerden Fringe ve Once Upon A Time'i izledim.Gerçekten kıskanılacak türde hayal gücü var.

  Onun dışında kısaca baş karakterlerden bahsetmek istiyorum.Çünkü dizi de o kadar çok karakter var ki...Her sezonda yeni karakterler ortaya çıkıyor ama diziye bambaşka renkler katıyorlar.Gereksiz,saçma karakter ve olaylar yok o yüzden.


Jack Shephard : Adanın tek doktoru.Normal hayatında sorunlu biriydi.Babasından ve eski eşinden dolayı.Fakat Ada'ya geldikten sonra Jack bambaşka biri oldu ve uzun süre grubun liderliğini yaptı. -Oldukça çekici biridir.Adam yaşlandıkça daha da çekici oldu.Benden söylemesi. :D


Kate Austen : Dışardan çok masum gözüken bir kadın olabilir.Ama normal hayatında bir çok suçtan aranıyordu.Uçakta olma nedenlerinden biri de tutuklanmış olmasıydı.Ama adada kendine yepyeni bir sayfa açtı.Ve içindeki cesur kadın böylece ortaya çıkmış oldu. -Çok çok güzel ve sempatik bir karakter.İzlerken hayran kaldığım nadir oyunculardan biri. :D


James 'Sawyer' Ford : Düzenbaz,hileci ve çıkarcı bir adam.Neden böyle olduğunu ise geçmişte yaşadığı olaylardan anlamak mümkün. Adına hayran kaldığım adam.Dizi de olmazsa olmazlardan biriydi ve sayesinde baya güldüğüm sahneler var. -Jack ne kadar çekiciyse Sawyer daha da fena.Kate'e 'çilli' demesini özledimmm ! Kendileri adada herkese bir takma isim koymuştu.Çok nadir isimlerle hitap eder.


Hugo 'Hurley' Reyes : Çok tahlihsiz bir karakter kendisi.Normal yaşamında oynadığı bir loto ile milyoner olur ama başı beladan çıkmaz.En imkansız şeyler onun başına gelir.Hatta uçağın düşmesini bile kendinden sorumlu bilir. -Adanın belkide en dost,sevecen karakterlerinden biri.O adamı seviyorum !


Charlie Pace : Şu ünlü Rock yıldızı. Ünlendikten sonra kötü yollara bulaşır.Ve ada da bulaştığı pislikten kurtulmak oldukça zor olur.Ama hayatının aşkını bulunca Charlie,tapılası bir erkek olur.Hayatının aşkı kim diye sormayın.İzleyin,görün !  -Bu adama da bayılıyorum.Bana nedense çok sevimli geliyor.


John Locke : Çok inançlı ve gururlu biri Locke. Adaya düşmeden önce tekerlikli sandalye de yaşamına devam ediyordu.Bunun nedenini de geçmişte yaşadığı bir olaya bağlı.Ve uçak düştükten sonra mucize bir şekilde yürümeye başlar.John bu olaydan sonra adanın sihirli olduğuna inanır ve kendini maceralara kaptırır. - Adamın düşünce tarzını seviyorum.


Juliet Burke : Diziye sonradan katılan bir karakter.İlk zamanlar düşman tarafındaydı.Ama nedense bu kadını o haliyle bile çok seviyordum çünkü farklı bir havası vardı.Ve sonradan olaylar değişti ve yeni bir aşk doğdu.Sanırım en sevdiğim karakterlerden biri.Beni ağlatan bir karakterde olduğuna göre... Evet,izleyin görün.

   Bu saydığım karakterler dışında daha o kadar çok karakter var ki... Hepsini tek tek anlatmam mümkün değil.Zaten izleyip,tanıdıkça sevmeniz daha zevkli olur.Dizideki tüm karakterlerle ayrı ayrı bağım var.İyi veya kötü hepsi dikkat çekiciydi. 
   Lost,yaz tatilinde izlenilmesi gereken bir dizi diye düşünüyorum.Hatta ölmeden önce izlenilecekler arasında bir numarada olmalı.Bu konuda iddialıyım. :D

1.sezon kamera arkası fotoğraf.

Ve son olarak size bir öneri daha ; Her sezon bitirdiğinizde o sezonun kamera arkası videolarını izleyin.Gerçekten çok eğlenceli ve komik.Ben hala can sıkıntısından izliyorum.Özellikle 3.sezon kamera arkası fena ! :D 

Not : Diziyle bağlantılı 'Lost-Başucu Kitabı' adlı kitabın detayları için : LOST Başucu Kitabı | İnceleme


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder