Pages

25 Ekim 2013 Cuma

Kitap Yorumu / Önerisi : Tanrıça Serisi 5 - Aşk Tanrıçası


"Sadece aşkla yaşanmayacağını söyleyen her kimse çok fena yanılmış."
Venüs zarafetle burnunu çekti. "Ben olsam asla böyle saygısızca bir laf etmezdim."
Sanırım Tanrıça Serisinin en komik, en eğlenceli ve en akıcı kitabıydı, Aşk Tanrıçası. PC Cast'in hayal gücüne bayılıyorum zaten. Özellikle Mitolojik kavramları kendi hayal gücüyle harmanlayıp, süsleyip bunları kitaplarına yansıtmasına hayranım. Tanrıça Serisini gerçekten severek okuyorum. Çünkü Mitoloji zaten ilgimi çeken bir şey. Seri de bu yüzden ilgi alanımda. Deniz ve Işık Tanrıçası kitapları dışında diğer kitaplarında öyle çok büyük tatlar alamamıştım. Özellikle Gül Tanrıçası kitabından. Ama, Aşk Tanrıçası'yla arayı öyle bir kapattı ki... Mitoloji aşkım debreşti, yine !

"... Aşk'ın belki duyarsız gibi göründüğünü ama bunun çoğunlukla onu tatmayanlar için geçerli olduğunu söylemekte tam yetkiliyim."

Bu seferki Tanrıça kitabında olaylar cidden hem çok eğlenceli hemde karışık. Bu yüzden okurken baya zevk aldım. Resmen kitap bitmesin diye gıdım gıdım okudum. (Eh, birazda derslerin yoğunluğundan olabilir.)  Venüs'ün değişik küfürleri ve kendinden emin halleri beni benden aldı. Ah bir de Venüs'le Vulcanus'un bizim dünyamızdaki bazı şeylere alışmaları ve şaşırmaları baya komik ve oldukça eğlenceliydi. Özellikle sonlara doğru artık kahkaha atmaktan kitabı doğru düzgün okuyamadım. :D Bazı yerleri o kadar çok tekrar okudum ki "Bu kitap elimde kalacak." diye söylendim bile. Ama bunlara değdi mi ? Kesinlikle değdi !

Pea, Tulsa'da yaşayan ve kendine pek bakmayan bir kadındır. Seksi itfaiyeci Griffin'e karşı da bir şeyler hissetmektedir. Fakat onu etkilemek için birinden yardım alması gerekmektedir. Çünkü kendisi içine kapanık, panikli ve kendine güveni olmayan biridir. Pea, kitapevinde rastgele aldığı bir kitap sayesinde Aşk Tanrıçası Venüs'ü yardımına çağırır. 
Aşk Tanrıçası Venüs, Olimpos'da sıradan bir gün geçirmektedir. Ateş Tanrısı Vulcanus ile sahte bir evlilik içerisindedir. Bu evliliğin amacı ; Venüs'ü diğer erkeklerin ilgisinden uzak tutmak ve Vulcanus'un Olimpos'da aşağılayıcı bakışlara maruz kalmamasını sağlamaktır. Ateş Tanrısı'nın minik bir kusuru vardır. Topal olması. Yürürken belli belirsiz topallıyor ve bu Olimpos'daki diğer Tanrılar gözünde aşağılayıcı bir durum haline gelmiştir. 

"Dış görünüşler yanıltıcı olabilir."

Vulcanus, Aşk Tanrıçası Venüs'le evli olduğu için daha çok iyi davranışlarla karşılaşır. Fakat bu iki mükemmel varlık arasında sadece dostluk vardır. Ne yazık ki aşkı tatamamaktadırlar.
Bahar Tanrıçası Persephone ile Venüs, Tulsa'ya alışveriş için gelirler. Ve Pea'nin çağrısıyla artık Venüs, modern dünyaya tıkılı kalmıştır. Pea'ya, gerçek aşkını bulmasında yardım etmeden Olimpos'a geri dönemeyecektir. Bu sırada Vulcanus'da onları Olimpos'dan izlemektedir. Pea'yi öyle dikkatli izler ki en sonunda kendinde onu görür ve tutulur. Venüs ise farkında olmadan Griffin'e karşı bir şeyler hissetmektedir. Fakat Pea da Griffin'den hoşlanmaktadır. Olayların nasıl bir karışık hal aldığını görebiliyorsunuz değil mi ? :D Bu duruma bayıldım. Ve gerçekten çok eğlenceli şeyler oluyor. Konunun bundan sonrasını anlatmayacağım. Merak edenler hemen alıp, okusunlar. Okuduklarına pişman olmayacaklar. Çünkü cidden çok eğlenceli ve anlamlı bir kitaptı.

"Peki ne gördün ?" 
"Sende kendimi gördüm."

PC Cast, bu kitabında gerçek aşkı, ruh ikizleri ve bedenle ruh arasında o ince farkı ortaya koymuş. O yüzden kitap beni oldukça etkiledi. Kitaplığımdan elime sık sık alıp, okuyacağım bir kitabım daha oldu !

Gerçek aşk güzel saçlarda, doğru giysilerde, makyajda ya da ayakkabılarda olmazdı. Gerçek aşk tıpkı bilgelik ve şefkat gibi ruhta yer alırdı.

Ayrıca bu kitap sayesinde çok şaşırtıcı ve büyük bir bilgi öğrendim. Aşk Tanrıçası; İtalya'da Venüs, Yunanistan'da ise Afrodit olarak isimlendirilmiş. Yani Afrodit ve Venüs aynı kişi aslında. :D Sadece Aşk Tanrıçımıza farklı bölgelerde farklı isimler takılmış. Okurken baya şaşırdım ve bunu öğrendiğim iyi oldu.
Bu kitapta Ateş Tanrısı Vulcanus'la tanışmam da çok iyi oldu. Kendilerine bayıldım !!! Bende bir Ateş Tanrısı istiyorum. Çok mu şey istiyorum yoksa ? :D 

Bir sonraki Tanrıça kitabında görüşmek üzere. Umarım Tanrı'nızı / Tanrıça'nızı bir gün bulursunuz.

"Aşkın zaman çizgelgesi yoktur. Aşkı belirleyen zaman değil, aşıklardır canım." -Venüs

Sevgiler, öpücükler ; Jane 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder