Pages

23 Haziran 2013 Pazar

Film Yorumu / Önerisi : Ben Dört Numara


  

İki sene önce Ben Dört Numara vizyona girdiği zaman pek ilgimi çekmemişti. Daha sonra kitabı olduğunuda öğrendim. İlk iş kitabını okumak oldu. Bilim kurgu kitapları okumak benim açımdan biraz yorucu oluyor. Kitaptaki olayları hayal etmek çılgınca. Ve bilim kurguda öyle imkansız şeyler gerçekleşiyor ki okurken bunları hayal etmek oldukça zor oluyor. Ama yinede kitabını sevmiştim. Sonra filmini izledim... İlk defa kitaptan uyarlanan bir filmi, kitabından daha çok sevdim. Gerek karakterleri canlandıran oyuncular gerek kitaptaki olayların çoğunun filmde yer alması gerekse bol aksiyon,macera ve müthiş efektler ! Kesinlikle hayran kalmıştım filme.

Dün akşamda rastgele TV'ye bakınırken filmi görünce şaşırdım ve yine izlemeye başladım. Ve bu filmi ne kadar çok sevdiğimi farkettim. Zaten işin içinde oyunculuğuna hayran kaldığım iki müthiş oyuncu var ; Alex Pettyfer ve Teresa Palmer. Böylece sıradaki film önerisi yazımda yer almasını istedim.


Konusundan bahsetmek gerekirse ; Dünya dışında bir başka gezegen olduğunu düşünün. ( zaten var ama bu gezegende özel güçleri olan kişiler var ) Burada yaşayanlar, gezegenleri yok edilirken son anda kaçarak kendilerini kurtaran gençlerin hikayesi anlatılıyor. Bu gençler bizler gibi. Anormal bir görünüşleri,sesleri ya da yaşamları yok.Ayrıca numaralandırmışlar. Bir numara, iki numara... gibi. Gezegenlerini yok eden düşmanları gençleri numara sırasına göre öldürmek zorundalar. Yoksa hiçbir şekilde bir numarayı atlayıp altı numarayı öldüremezler. Serinin ilkinde Dört Numara (John) ile karşılaşıyoruz. Yanında kendini eğiten ve büyüten Henri ile dünyayı dolaşıyorlar. Gittikleri yerde çok fazla kalamıyorlar çünkü düşmanları yerlerini bulabilirler.


   Bir gün yine yepyeni, kimsenin onları tanımadıkları bir kasabaya gidiyorlar. Oraya geldikleri zaman ilk üç numaranın öldürüldüklerini öğreniyorlar. Bir Numara, Malezya'da ; İki Numara,İngiltere'de ; Üç Numara ise Kenya'da avlanmış durumda. Bu yüzden Henri, Dört Numara'yı daha çok eğitmeye devam eder. Yeni okula başlayan Dört Numara hem yeni bir kızla -Sarah- hemde olağandışı olaylara meraklı olan Sam ile tanışır.

Ve işler daha çok karışır. Çünkü düşmanları onu kasabada bulmuştur. Bundan sonra bol macera bol aksiyon var diyebilirim. Özellikle Altı Numara'nın -Teresa Palmer- ilk gözüktüğü sahne çok etkileyici ve ihtişamlıydı. Bir çok kez bizim oğlanı kurtardı zaten.Gerçekten inanılmaz özel güçleri var. O yüzden favori karakterim kesinlikle o oldu. Filmin sonu devam edecekmiş gibi bir şekilde bitmişti. Fakat henüz ikinci filmden bir gelişme yok. Ama merak edenler için ; Altı Numara'nın hayatını anlatan 2.kitap ülkemizde yayınlamış durumda. Kitapları da okumanızı öneririm.


 Bilim kurgu, fantastik, macera ve aksiyon severlere önerdiğim bir film. Şimdiden iyi seyirler !

Sevgiler,öpücükler ; Jane

1 yorum:

  1. ben filmi yeni izledim ancak kitabı okumadığım için bazı soru işaretleri oluştu. ancak neden 2. film çekilmemiş onu merak ettim.

    YanıtlaSil