Pages

8 Haziran 2013 Cumartesi

Dönüşüm Serisi 1 - Serseri / Rachel Vincent

Orijinal kapak fotoğrafları.Ülkemizde de aynı şekilde yayınlanmakta.
Kedileri sever misiniz ? Bir kere daha düşünün.Çünkü bunlar Kedi Adam !!!

Kitaplığımda bol bol fantastik türe ait seriler bulabilirsiniz.Zaten çoğunlukla onlar var.Aradaki Romantik-Komedi ve Kristin Hannah romanlarını saymazsak kitaplığım gerçekdışı olaylarla dolu olan kitaplarla kaplı.
  Bunlardan biri Dönüşüm serisi. İlk kitabın kapak fotoğrafına bayılmıştım.Ama ilk okuduğumda kendisine pek bayıldığım söylenemez.Ya o zamanlar kitapları algılayamıyordum (Vampir Akademisi serisinide o zaman okumuştum ve feci sıkılmıştım.Şimdi ise kitapları için yerlerde sürünebilirim.) ya da yeni bir seri olduğu için odaklanamamıştım.Ama daha sonra sakin kafayla okuyunca seri,favorilerimden biri oldu.İlk başta konusu çok tuhaf gelmişti.Hani vampirlere,cadılara,kurt adamlara alışkınım.Ama Kedi Adam ? Hayal gücüm bu seriyle daha da gelişti diyebilirim.Eh birde kedi sever bir insan olduğum için bu seri biraz daha ilgimi çekti.Kedi Adamlar nasıl olabilirdi ki ? Kitabı okuyunca anladım. :D


     Baş karakterimiz Faythe,bir kedi adam.Tüm ailesi de öyle.Bu arada Kedi Adamlar 2'ye ayrılıyor.Serseriler ve Gurur sürüsüne bağlı olanlar.Faythe ve ailesi zaten bir Gurur sürüsü.Serseriler ise gurur sürüsüne bağlı olmayan,başı boş tipler.Ve Kedi Adamlar arasında dişiler çok değerli.Çünkü toplumlarında dişi sayısı oldukça az.Bu yüzden belli yaşa gelen dişiler,gurur sürüsünden biriyle evlenip,çocuk yapmak zorundalar.Soylarını devam ettirmek mecburiyetindeler..Ve Faythe kesinlikle evlenip,çocuk yapabilecek bir karakter değil.Özgürlüğüne,hayatına düşkün.Bu yüzden ailesinden uzaklaşıp üniversite okumaya gidiyor.Ve arkasında sadece ailesini bırakmıyor.Beraber büyüdüğü,aşık olduğu adamı Marc'ı da terkediyor.Ailesi Marc'la evlenmesinden yana.Ama Faythe henüz buna hazır değil.
   5 yıl çok normal bir hayat yaşarken ve normal bir insan sevgilisi Andrew'la her şeyi iyi giderken bir gün kedi kokusu hisseder ve takip edildiğini anlar.Bilin bakalım karşısına kim çıkar ? Marc Ramos ! Aslında yıllarca iyi olup olmadığını bilmek için zaten takip eder ama bu sefer karşısına çıkar.Çünkü önemli bir gelişme vardır.Bir grup serseri,dişileri kaçırmaya başlamıştır.Bu yüzden Faythe tehlike altındandır ve gurur sürüsüne geri dönmek zorundadır.Emir,babasından geldiği için (Babası,gurur sürüsünün başında ) eve tıpış tıpış geri döner.Kitabı okurken evdeki erkek sayısı beni çok şaşırtmıştı.Marc ve babası dışında erkek kardeşleri ; Micheal,Ethan,Owen ve yanlarında çalışan Parker ,Vic ve Jace olmak üzere 8 erkekle beraber yaşıyorlardı.Tabii kendini bildi bileli durum böyle olduğu için alışkındı kendisi ama ben ilk okuduğumda "tuhaf" diye geçirmiştim içimden.Diğer kitaplarda ise daha rahattım, insan alışıyor.Bir de Ryan diye bir erkek kardeşi var...Ona sonra geleceğim.
      Dişi kedileri kaçıran serseri grubu,Faythe'nin kuzenini kaçırdığı için herkes kızımızı koruma çabasındadır.Ama o yerine durur mu ? Bir şekilde o da kaçırılıyor ve olaylar başlıyor.Kaçırıldığı bölümlerde Faythe'ye hayran kalmıştım.Telaşa kapılmaktan çok kendince planlar yapıp,uygulamaya çalışıyor.Ve büyük bir şokla karşılaşıyor.Okuduğumda "Yok canım,daha neler ?" demiştim.

   

   Aslında kitaptaki karakter sayısı oldukça fazla.Ama ilk 4 kitabı arka arkaya okursanız ister istemez hepsi aklınızda kalıyor. ( Ülkemizde ilk 4 kitap yayınlandı. 5.kitap ise yolda,en kısa zamanda çıkacak. Seri toplamda 6 kitaptan oluşuyor. )
       İlk kitapta karakterleri tanıma,onların dünyasını daha yakından öğrenmelerle geçiyor.Ama sonlara doğru macera dolu olaylar oluyor elbette.Ve ortalık çok fena karışıyor.Diğer kitaplarda sinir krizi geçirdiğimi hatırlıyorumda... Son 2 kitap kim bilir nasıl tepkilere yol açıcak bende.


Faythe karakteri ; deli dolu bir kız.Çıt kırıldım bir tipte kesinlikle değil.Sonuna kadar savaşıyor,çabalıyor ve amacına ulaşmaya çalışıyor.Baskıcı yönü ağırlıkta.Güçlü kadın karakterlerden biri.

Marc karakteri ; Gurur sürüsünde liderin sağ kolu denilebilir.Aslında o bir serseri.-Hayat hikayesini öğrenmek için kitabı okumak zorundasınız.- Serseri olmasına rağmen Greg ( gurur sürüsünün lideri ve Faythe'nin babası ) onu sürüsüne kabul etmiş ve eğitmiş.Marc,sert yapılı bir gibi gözüksede yumuşak bir tarafıda var.Sanırım bu tarafının kimin oluşturduğunu tahmin edersiniz...Faythe.

Jace karakteri ; ilk kitapta pek ortalarda gözükmesede diğer kitaplarda baya karşımıza çıkıyor.Faythe'ye deliler gibi aşık ama Marc'la da araları iyi.Şaşırtıcı değil mi ? Aralarındaki bağ çok etkileyici.Serideki favori erkek karakterim. :D

Ethan karakteri ; 4. kitabı okuduktan sonra bu karakteri ne kadar çok sevdiğimi farkettim.Ve nasıl geç keşfettim diye kafamı duvarlara sürtmek istedim.Jace'le çok çok yakın arkadaşlar.Hatta kardeşler bile diyebilirim.

      Serilerde her zaman ilk kitaplar riskli olur.Ya çok seversiniz ya hiç sevmezsiniz.Ama ben sevmesemde mutlaka bir şans verip,yeniden okurum.Ve 2.okuyuşumda o seri favorilerimde yerini alır.Bu seride de aynen öyle oldu.Fantastik olaylara doyuyorsunuz,kendinizi içinde buluyorsunuz.Tatilde bu maceraya atılmak istiyorsanız seriye başlayın derim.Çünkü her kitapta kendini daha çok sevdiren,bağlayan bir seri.Yazarın hayal gücünü çok sevdim.




"...Hey,Marc?"
"Evet ?"
"Babamın Ryan'la bir anlaşma yaptığını unutma." Başını salladı ama ikna olmamıştım. "Bu,ona dokunmayacağın anlamına geliyor.Bana söz ver."
"Dokuz canımın üzerine yemin ederim."
Kahkaha attım.Hayır,dokuz canımız yoktu.Ama olsaydı bu havalı olurdu.Özellikle de Miguel'in durumunda.Eğer dokuz canı olsaydı, her birimiz sırayla onu öldürebilirdik.Ne yapalım,bunu bir seferde düzgünce yapmakla yetinmek zorundaydık.
---
"Kardeşlerin kendilerine göz kulak olabiliyordu ama hiç kimse seninle baş edemiyordu."
Gözlerine bakmamak için yumağı inceledim. "O kadar da kötü değildim."
Gülümsedi. "Ethan'ın kolunu kırmıştın."
"Kendimi korumak içindi.Ayaklarımı bırakmıyordu.
"Ayakkabını bağlamana yardım ediyordu."
---
"Gerçekten kustun mu ?" diye sordu Jace.
Gülümsedim. "Evet,yere.Sanırım Vic'in ayakkabılarına da ."
Jace kahkaha attı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder