Pages

29 Haziran 2017 Perşembe

Kitap Önerisi: Sevda Sözleri - Cemal Süreya

Merhabalar

Size kitap hediye eden dostlarınıza sımsıkı sarılın ve bırakmayın. Bakınız; bundan iki hafta önce iki yakın arkadaşımla Ankara'ya gittim. Günü birlik gezmek ve oradaki bir arkadaşımızı görmek için. Belki biliyorsunuzdur Ankara'daki Kızılay Meydanı çok ünlüdür. Sahaflarla ve kitap evleriyle doludur. Hemen kendimi o sokağa attım. 😏 Çıldırırsınız. Yok yok yani. Hangi kitaba bakıp, dokunacağımı şaşırdım.

O sırada Yapı Kredi Yayınları standını gördüm. "Bir gün kitaplığımı bunlarla doldurmak istiyorum, çok güzel değiller mi yav," diye kendi kendime mırıldanırken bu iki çatlak arkadaşım hemen birer kitap kapıp, ben orada kitaplarla sarhoş olurken satın almışlar. Bir gün sonra da erken doğum günü kutlaması yaparak kitapları verdiler. Hayatımın en büyük şaşkınlıklarından biriydi. Ne kutlama bekliyordum ne de kitap. Böyle o an karşıma hazine çıkmış kadar sevindim vallahi, ne yalan söyleyeyim. 😎

"...
Ben ne kadar öbür çiçekleri denesem
Seninki gül oluyor aralarında
..."

Neyse efendim. Olay aslında şu ki hayatımda ilk defa şiir kitabı okudum. Hem de en merak ettiğim şairin bir şiir kitabını okudum. Cemal Süreya'nın Sevda Sözleri'ni. Lise döneminde edebiyat dersini ayrı bir zevkle dinlerdim. Ve sınav için ezberlediğimiz şairler, yazarlar ve eserleri bana işkence değil tam tersine çok eğlenceli bir iş gibi gelirdi. Yani seviyorum edebiyat dünyasını. Cemal Süreya ile tanışma zamanı gelmişti zaten. Ve kesinlikle buna değdi.

Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem
Ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı

Bu şiir kitabında hem kendinden parçalar vardı, hem romantikti hem de siyasi görüşünü ortaya koymuştu. Şiire başlangıcımda hiç de fena bir seçim değildi. Her şiirini büyük bir açlıkla okudum çünkü bu şaire inanılmaz saygı duyuyorum. Ki zaten öncesinde de eserlerinden birkaç parçası karşıma çıkıyordu. Şu an kitabı bitirmenin apayrı bir mutluluğu var içimde.

Belki de biraz geç rastladım sana
Ama her şey geç gelmiyor mu yurdumuza
1929 buhranı bile geç gelmemiş miydi
Eksikliğe mi alışmışız mutsuzluğa mı yoksa

Şiir okumaya devam edeceğim. Önerileriniz varsa cidden bekliyorum. Benim aklımda Nazım Hikmet var. Taa lise zamanlarından beri nedense Nazım Hikmet'in tam benim kafadan olduğunu düşünüyorum. Bakmayın burada böyle cıvıl cıvıl konuştuğuma. Bazen öyle bir içime kapanırım ki... Öyle içten sever de belli etmem ki... Belki Nazım Hikmet dile getirmediğim şeyleri dile getirmiştir. 😍

Neyse efenim. Tüm önerilerinizi bekliyorum. En rahat Instagram'dan ulaşabilirsiniz. Jane Wampirob yazın, her sosyal medyada karşınıza çıkarım.

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

1 yorum: