Pages

21 Temmuz 2018 Cumartesi

Kitap Yorumu: Hani - Oruç Aruoba

Merhabalar
Nasılsınız? Ben y-a-n-ı-y-o-r-u-m! Yazın ortasında doğmama rağmen güneşten nefret ettiğimi söylemiş miydim? Kış gelsin. Tamam, deli soğuklar gelmesin ama sevdiğim kazakları giyip kahve eşliğinde kitap okumak istiyorum. Hatta üstüme şal alıp çalıştığım zamanları özledim... Maalesef bu işkence bir ay daha sürecek. Belki daha da fazla... 😒
Olsundu. Kitaplarım olduğu sürece her şeyin üstesinden gelirim. He-heeyt. Ben nelerin üstesinden geldim, sıcağın mı gelemeyeceğim... 😏
Neyse efenim. Bu sefer karşınıza Oruç Aruoba ile çıkıyorum. Oruç babayı aslında hiç tanımıyordum. Ta ki Kafkaokur'un haziran sayısında denk gelene kadar... Ne çok seviyorum şu Kafkaokur'u. Altı aydır sıkı takipçileriyim ve çok fazla katkıları oldu. Israrla tavsiye ederim.
Oruç Aruoba kimdir dersiniz; aslında Türk edebiyatının her şeyi derim. Yazar, şair, felsefeci... O kadar dolu bir adam ki... Ve bu yazıyı hazırlarken doğum tarihine baktım. (Burç delisiyim. Artık istinasız herkesin burcuna bakıyorum.) Oruç Aruoba da benim gibi 14 Temmuz doğumlu. Yani bir yengeç! Burçlar hakkında neler biliyorsunuz bilmiyorum ama bu dünyayı yengeçler yönetmeli. Pofuduk, kendi halinde, sanat dolu, edebiyat aşığı bir insanız. (Daha sayardım da ayrıcalık olmasın, öhööm.) 😍

Oruç Aruoba'yı çok sevdim. Temmuz ayı şiiri için Hani kitabını seçmiştim ama şiirden çok felsefi düşüncelerle dolu bir kitapla karşılaştım. Hayal ile ilgili olan yazılarına taptım. Böyle kitaba sımsıkı sarılıp, "işte içimdeki fırtınalar" demek istedim. Sizinle de birkaçını paylaşayım. Bakalım benim gibi düşünenler var mı? 👀

...Dokunamadığın noktalardan gelir yaşamının anlamı.

En iç, en içten, en içteki sesine bile aykırı düşebilir mi kişi? Düşer...

Kendi olarak, sana gelen
sana gereksinimi olmadan, seni isteyen
sensiz de olabilecekken, senin ile olmayı seçen
kendi olmasını, senin ile olmaya bağlayan
O, işte...

Gerçeklik, kendisine uymayan hayallere karşı hep acımasızdır. Dolayısıyla hayaller de hep acılı...

Gerçeklerle baş etmenin en iyi yolu, hayal kurmaktır. (Bu cümleden sonra Oruç babacı oldum...)

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder