Pages

2 Ekim 2017 Pazartesi

Yeni Maceralar: Dünya Edebiyatı 101


Merhabalar
En sevdiğim mevsim ve havalar gelmiş. Benden mutlusu olabilir mi güzel insanlar? Böyle 32 diş sırıtarak geziyorum. Tam yazın ortasında doğmuş olmama rağmen sonbahar ve kış mevsimlerine aşığım. Resmen üşüyünce mutlu oluyorum. "Aa ben üşüyorum. Ayaklarım çorapsız gezmiyor. Burnum kırmızı. Yaşasın kahve dönemi!" 👊
Mevsimsel mutluluğumu paylaştığıma göre şimdi sizlere değişik bir konudan söz edeceğim.
Efendim, bu blog'u açarken kendi halimde takılacağımı zannediyordum. Ama yine bir sürü güzel insanlarla tanıştım. Özellikle Erasmus yazılarımdan sonra baya ilgilenen oldu. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım. 😸
Bu blog'la beraber kitap kategorim hem genişledi hem de zenginleşti. Eskiden sadece genç fantastik tarzında okuyorken şimdi birçok alana merak sardım. En taze örneği; şiirler. Her ay farklı bir şairin şiirlerini okuyorum. Ve aslında bu alanda da ilgim varmış onu keşfettim.😍

Hal böyle olunca geniş kapsamlı bir araştırma yaptım. Özellikle ikinci üniversitem için bölüm araştırırken bu konuya çok kafa patlattım. Kendimi sorguladım, sorguladığım şeyleri internetten de araştırdım ve sonunda edebiyat alanında kendimi geliştirmeye karar verdim. Hobi olarak zaten edebiyata merakım var. Şimdi de ciddi olarak işin içinde olmak istiyorum.🙋
O yüzden dünya edebiyatını araştırmaya koyuldum. Çok geniş bir alan. Ben bu zamana kadar hep Amerikan edebiyatının içinde yer almışım. Tabii pişman değilim. Ama artık ufkumu genişletmek istiyorum. Böyle başta kendi edebiyatımız olmak üzere (Türk), İngiliz ve Alman edebiyatlarına merak sardım. Elbette daha ele alınması gereken birçok edebiyat var. Sayamayacağım kadar... Ama başlangıcım bu üç edebiyat olsun dedim. 😳
O yüzden hem klasiklerini hem de modern romanlarını okumaya karar verdim. Türk edebiyatına daha çok hakimim, sonuçta lisede bunların derslerini aldım. Ama yine de önerileriniz olursa balıklama atlarım. Yani Türk, İngiliz ve Alman edebiyatından önereceğiniz her kitaba şu an deli gibi ihtiyacım var. Kendim de araştırıyorum. Çevirilerinden tutun yayıncıların tutumlarına kadar araştırıp ona göre alacağım kitapları belirliyorum. 😍

Mesela, üç yıl önce Uğultulu Tepeler'i okumuştum. Ki dünya klasikleri arasında yer alan İngiliz edebiyatına ait bir romandır. Çevirisinden kaynaklı sanırım kitaba odaklanamamıştım ve kitabı bitirmek ölüm gibiydi. Hatta blog'da yorumu da var. Bir klasiğe yaptığım olumsuz yorum karşısında ben de olumsuz yorum almıştım. Hiç sorun etmedim çünkü zevk meselesi... Ama şimdi düşününce çok yanlış zamanda ve yanlış bir çeviride okuduğumu fark ettim. O yüzden ilk okuyacaklarım arasında Uğultulu Tepeler de yer alıyor.👍
Dediğim gibi geniş kapsamlı bir araştırma yaptım. Sonuçta son zamanlarda klasikleri yayımlayan birden fazla yayıncı var. Kapaklarına ya da baskılarına aldanmayın. Önemli olan çevirisi. O yüzden bazı yayıncıları ön plana aldım. Klasikler ve Modern Klasikler için Türkiye İş Bankası; Türk edebiyatı için Yapı Kredi Yayınları'nı öneriyorum. Şu ana kadar bir sorun yaşamadım. Ve bence en iyisi şu an onlar. Tabii başka önerileriniz olursa beklerim.😊
Bunların yanı sıra tabii ki de Amerikan edebiyatından ve okumaktan deli gibi zevk aldığım kitaplardan vazgeçmiyorum. Okuduğunuz kitaplar kişiden kişiye farklı izler bırakır. O yüzden birinin okuduğu kitaba 'alaycı, kötü ve aşağılayıcı' bir yorum yapmamanızı öneririm. Wattpad kitapları da dahil. 👀

Böyle değişik bir yazıdan sonra kitap okumaya kaçıyorum. Bana dua edin de bu hafta heyecanla beklediğim haber tam istediğim gibi sonuçlansın. 👀

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

3 yorum:

  1. Çok klasik gibi gelicek ama İngilizlerin nazım birimi soneler vardı galiba ve Shakespearein de yazdığı tüm soneleri bir araya getiren hasan ali klasiklerden kitabı var. Shakespeare dili ağır olduğu için yazar zaten yapabildiğinin en iyisini yapmış. Yani İngiliz şiir tarzı şeylere bakmak istersen bir bakmak istersin belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, peki teşekkür ederim. Hasan Ali'nin eserlerini ön planda tutuyorum şu an zaten *-*

      Sil
  2. Zweig hemen okuyacağım yazarlardan biri. Diğer önerilerini de kaydettim. Çok teşekkür ederim *-*

    YanıtlaSil