Pages

6 Nisan 2015 Pazartesi

Kitap Yorumu: Fırsatçı - Tarryn Fisher


"Hayat her zaman devam ediyordu, seni tekmeleyip bağırtarak beraberinde sürüklese de."

Merhabalar

Size şimdi gıcık mı gıcık, sizi fena halde sinir edecek bir kitap öneriyorum. Yok, hatta önermiyorum. Sadece blog'da bahsedeceğim. Tüm hıncımı almam lazım bu kitaptan. Okurken beni resmen deli etti. Şekilden şekile girdim. Nasıl davranacağımı, kimi sevip savunacağımı şaşırdım. Sonra pes ettim. Tüm karakterlerden nefret ettim. Hepsini ayrı ayrı ele alacağım.

Tarryn Fisher'ın Fırsatçı kitabı hakkında dedikodu yapmak gerekirse... Bu kitap hiç ilgi alanımda değildi. Hatta fuarda serinin üç kitabı baya indirimli satılıyordu. Neyse, bir süre sonra Instagram'da çok görür oldum bu seriyi. Meraklandım elbette. Ve internette toplu indirimde görünce üstüne atladım. Geçen haftasonu ilk kitap olan Fırsatçı'yı neredeyse 1,5 günde bitirdim. Elinizden de bıraktırmıyor yani. Sonra baya söylendim. Nasıl bir kitap bu diye. Çıldırtır insanı.

Olivia Kapsen, Hukuk bürosunda çalışan esmer güzeli bir kadındır. Bir gün sokağın karşısındaki müzik mağazasında üç yıl önce terk ettiği eski sevgilisi Caleb Drake'i görür. İçi içini yer, gidip gitmesem mi diye. En sonunda gider ve şaşırtıcı bir şey öğrenir. Caleb, bir trafik kazasında geçici süreliğine hafızasını kaybetmiştir. Yani Olivia'yı ve eskiden yaşadıkları şeyleri hatırlamamaktadır. Olivia da bunu fırsat bilir ve Caleb ile yine iletişim kurur.

"İnsanlar dönmek için sinyal vermedikleri zaman sinir oluyorum!" -Cammie

Olayın en masum hali böyle millet. Ama sakın buna kanmayın. Çok şaşırtıcı, sinir bozucu ve beklenmedik olaylar gerçekleşiyor. Zaten kitap öyle uçuşa geçiyor ki kitabı bitirmeden bırakmak istemeyeceksiniz. Olaylar bir geçmişteki yaşantıları bir de günümüzdeki yaşantıları anlatıyor. Sonra Caleb'in minik ama deprem etkisi yaratacak planını anlatıyor. Olivia'nın ne haltlar karıştırdığını, neler yaptığını... Kitabı nasıl anlatsam bilemedim. Bir kelime bile spoiler niteliğinde. Ama eminim böyle bir kitap daha önce okumadınız. Ne entrikalar dönüyor... Caleb'in Olivia'dan sonraki sevgilisi ve nişanlısı, kızıl saçlı güzel hatun Leah da işin içinde. Zaten onun kadar çirkef ve uyanık bir karakter görmedim. Caleb'e ahtapot gibi sarılmış, bırakmıyor. Olivia deseniz... Aklı fikri hep yaramazlıkta. Planları ve suç ortağı Cammie de çok fena. Olayların başladığı yer zaten üniversite yılları. Olivia ve Cammie oda arkadaşıdır. Caleb ise okulun en popüler ve en yakışıklı ismidir. Tahmin edeceğiniz üzere Olivia, Caleb'a bakmaz. Bu durum Caleb'ın dikkatini çekmiş olmalı ki kafayı Olivia'ya takar ve taklalar atar. Açıkçası kitaptaki en favori sahnelerim buralardı. Aralarındaki diyaloglar, inatlaşmaları, farkında olmasalar da birbirlerini tamamlamaları... Benden onay aldı. Ama sonrasında olaylar sinir bozucu bir yere geliyor. Olivia, ne istediğini bilen bir kız değil bence. Caleb'le öyle çok bir araya gelip, ayrıldılar ki artık ben sıkıldım. Caleb deseniz... Yakışıklı, bazen kalp eriten ama çapkının önde gideni gibi. Olivia olmuyorsa hoop hemen başkası deyip, oradan oraya savrulması.

Yani aslında yazar bu seriyi yazarak bize ne anlatmak istemiş, bilemedim. Zaman kaybı mı ? Hayır, ama mutlaka kitaplığınızda olsun diyemem. Yoğun bir zamanınızda kaçamak yapmak ya da dizi tarzında kısa bir kurgu okumak istiyorsanız Fırsatçı'yı okuyun derim. Ama uyarımı da yaparım. Fena sinir edecek. Hatta kitabın sonunda 'oh, tamam her şey yoluna giriyor sanırım' derken daha da dibe vuracaksınız. Aslında kitabın sonunda Olivia'nın yaptığı şeye sinir olmadım. Mutlu oldum. Bende de öyle bir şeyler olsa hayır demezdim sanırım bile dedim. :D Okuyunca demek istediğimi anlayabilirsiniz. 

Ama Olivia ve Caleb açısından bakılırsa artık canı çıkmış bir ilişki ortaya dökülüyor. Okurken başım döndü. Tüm karakterlere söylendim. Hepsinin bir açığını buldum. Ve bitirdiğimde direk serinin diğer kitaplarına baktım. Pişman olmak istemiyorum sonuçta. Ve seri nasıl devam edecek çok merak ediyorum. Gelecek kitapta Leah ön plandaymış. Son kitapta da Caleb... Tarryn Fisher, amacını çözeceğim !

Şimdilik bu kadar. Seriye devam edeceğim ama kim bilir ne zaman! Gelecek kitap daha çekici ve aşırı merak ettiğim bir kitap. Yakında görüşmek üzere !

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder