Pages

31 Ocak 2014 Cuma

Film Önerisi : White House Down - Beyaz Saray Düştü


Channing Tatum'a daha ne kadar aşık olabilirim ki ? İzlediğim her filminin ardından adama daha da hayran olmaya başladım. Ama bu filmi... Diğerlerini ezdi, geçti diyebilirim. Resmen Tatum, işte ben buyum demiş. 

Channing Tatum, kesinlikle favorilerimden biri. Step Up'da izledikten sonra yakasını bırakmadım zaten. :D Diğer aktörlerden çok farklı geliyor bana. Kendi halinde ama büyük işler yapıyor. Ve evli olduğunu öğrendiğimde baya sinirlenmiştim. (Sanki adam benle evlenecek de öyle triplerdeyim.) Ama sonra eşinin, Step Up'daki partneri olduğunu öğrendiğimde baya mutlu oldum. :D Sanırım desteklediğim nadir çiftlerden biri. Evet, neyse. Bu kadar Channing'in özel hayatını yazdığım yeter. Hemen filmden söz etmek istiyorum.

Film vizyona girdiği zaman pek ilgimi çekmemişti. Siyasetle iç içe bir film. Ve ben ne siyasetten anlarım ne de siyaset ilgimi çeker. O yüzden filmden uzak durmuştum ama geçen gün fragmanını gördüm. Channing'i aksiyonun içinde görünce "bu filmi bu gece izlemeliyim" dedim ve tatilimde uyguladığım film gecesinde filmi izledim ! 

Filmin kadrosuna bayıldım ! Channing dışında, Horrible Bosses'dan Jamie Foxx (bu aralar favorilerimden), Batman - Kara Şovalye'den Maggie Gyllenhaal (bu kadına kesinlikle bayılıyorum), Fringe dizisinden Ajan Broyles olarak tanıdığım ve aynı zamanda Lost'ta da yer alan Lance Reddick (adamın ses tonu yeter) ve son olarak White Collar'dan tanıdık gelen Jason Clarke filmde yer alan isimlerden birkaçı. Bu isimleri bir arada görmek beni nasıl mutlu etti anlatamam. Sırf bu ekip için bile film favorim olur.

Filmin kurgusuna gelirsek... John Cale (C.Tatum) polis kuvvetlerinde görevli bir babadır. Mesleğinden dolayı kızı Emily Cale de siyasete ve ABD Başkanı'na merak duymaktadır. John, Başkan James Sawyer'ı korumak için Gizli Servis Görevi'ne başvurmak üzere kızıyla beraber Beyaz Saray'a giderler. O günde Beyaz Saray, ziyaretçilere açılmıştır. Çünkü Başkan'ın Yemin Töreni vardır. John, reddedilen iş görüşmesi sonrası kızıyla beraber  Beyaz Saray turuna katılır. Tam o sırada ağır ve güçlü silahları olan, orduya bağlı olmayan eğitimli askerler tarafından Beyaz Saray ele geçirilir. Tahmin edebileceğiniz gibi kısa sürede kaos ortamı oluşur ve John kızını kaybeder. Küçük kız Emily, bir yandan saklanırken diğer yandan olayları telefonuna kaydetmeye çalışır. John ise kızını ararken şans eseri Başkan Sawyer ile karşılaşır. Başkan savunmasızdır ve en güvendiği adamı tarafından tutsak alınmıştır. Ve bilin bakalım John n'apar ? Tüm yeteneğini ortaya koyar ve Başkan Sawyer ile Beyaz Saray'da büyük bir kovalamacaya başlarlar.

"Kalem kılıçtan keskindir."

Bu teröristlerle iş birliği yapan adamı öğrenince şaşıracaksınız. Aslında bir değil iki adam birden Başkan Sawyer'in arkasından işler çeviriyormuş. :D Ben ki siyasetten anlamayan insan bu filmde resmen olayları hayranlıkla izledim. Bilmediğim ne çok şey varmış. Cidden çok ama çok etkileyici bir kurgusu vardı. Bir de olaylar arasındaki bağlantıyı çok sevdim. Eksik bir parça yok filmde. Her şey zincirleme gibiydi. Filmin ilk 20 dakikasından sonra aksiyon hiç durmuyor diyebilirim. İzlerken yerime çakıldım resmen. Ve göz kırpdatmıyor film. Olaylar o kadar heyecanlı ve gizemli ilerliyor ki... Channing'in canlandırdığı karakter hem yetenekli, hem zeki hemde oldukça cesaretli. Onu dövüşürken ve ordan oraya uçarken izlemek müthişti. :D Adama bu filmde aşık olmamak imkansız ! Jamie ile süper ikili olmuşlar...

Filmde sadece aksiyon ve gizem yoktu. Yerine göre çok güzel espriler ve komik sahneler koymuşlar. Özellikle birkaç sahnede baya güldüm ve etkilendim. :D Hem senaristler hem yönemen hemde oyuncular müthiş bir iş çıkarmış. Film favorilerime girdi. Artık sıkıldıkça izlerim. Resmen aksiyona doydum !

Görsel efektler zaten bitirdi beni. Açıkçası filmin setinde olmak isterdim. Çünkü Beyaz Saray'ı kusursuz bir şekilde beyazperdeye yansıtmak... cidden yetenek ister. Tabii sonra kamera arkasını izleyince olayı çaktım. Benim gibi her defasında mavi-yeşil perdelere aldanmayın! :D 

Son olarak diyebileceğim tek şey var ; aksiyon severler filmi izlesin. 2013'ün en iyilerinden biriymiş de ben geç keşfetmişim...

Sevgiler, öpücükler : Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder