Pages

29 Aralık 2013 Pazar

Jane : 2013'ün Albüm Patlamasına Hazır Olun !


Bu blog'u açtıktan sonra yazı yazmadan duramaz oldum. Habire "Acaba blog'da ne yazıp, paylaşsam ?" diye kafa patlatıp duruyorum. Saçma sapan şeyler de yapmak istemiyorum. Hani yazdıklarım bir işe yarasın, birilerine yardımcı olsun falan istiyorum. Böyle de düşünceli bir insanım işte. :D Egomun bu kadar tavan yaptığı yeter. Bu yazımdaki asıl amacım, 2013'te; hangi şarkıları bıkana kadar dinledim, hangi albümleri sabırsızlıkla bekleyip hem memnun oldum hem hayal kırıklığı yaşadım, dinleme rekoru kırdığım şarkılar hangileri ve son olarak yeni keşiflerim neler ? gibi sorulara cevap aradım. Müziğe çok önem veren bir insanım. Söylemeyi de severim elbette ama dinleyici taraftarıyım ve iyi bir dinleyici olduğumu düşünüyorum. Eh, delicesine bateri çalmak, gitar ve piyano öğrenmek elbette istiyorum ama başkalarının performanslarını izlemek daha çok hoşuma gidiyor. Bu yüzden içimden geldiği gibi, sadece kendi beğenilerim ve tarzım üzerine bir yazı hazırladım. Yeni yıla girmeden önce bakalım bu yıl nasıl beslemişim ruhumu ?

Bu sene cidden çok fazla şarkı dinledim. Bir çok yeni albüm çıktı. Şarkıcı veya grup ne olursa olsun direk albümleri dinledim, beğenmediklerim de oldu beğenip, milyon defa dinlediğim albümlerde oldu. Kısacası bu sene Mp4'üm evrim geçirdi. Ben ki eski şarkıları dinlemesemde, rastgele çaldıklarında es geçip yine de inat edip silmesem de bu sene onlara elveda dedim. Çünkü artık Mp4'de yer kalmamıştı. :D İçim cız etse de tek tek sildim ve yeni şarkıları ekledim. Ve benden mutlusu yoktu. Müzik, ruhun şah damarı resmen. Bazı şarkılar dinle dinle bıkılmıyor cidden. Nasıl bir uyuşturucu etkisi yaratıyorsa artık...

Ve işte başlıyoruz ! 2013'ün albüm patlamasına hazır olun !

Justin Timberlake : The 20/20 Experience 1-2 albümleri ile resmen bu yılın yıldızı oldu diyebilirim. Çok uzun bir aradan sonra müzik dünyasına geri döndü ve tam tarzına göre albümler çıkardı. Çok sık R&B dinleyen biri değilim ama JT sayesinde bu sene bol bol dinledim. :D Albümlerinden en çok Mirrors, TKO ve Take Back The Night şarkılarını dinledim. Diğer şarkıları tarzım değildi dinlemedim ama R&B severlere kesinlikle bu albümü öneririm !

OneRepublic : Native albümlerini baya geç keşfettim. Yazın, tatilde Counting Stars şarkıları sayesinde grubu keşfettim. (Evet, vurun beni. Bu grubu yeni keşfettim !) Sonrasında tüm albümleri dinledim ama en yeni albümleri Native'i baya dinledim. Albümden bir çok şarkıyı hala deli gibi dinliyorum. Feel Again, Burning Bridges, Life in Color, If I Lose Myself önceliklerim. Pop-Rock ve Alternative Rock severlere hem grubu hemde albümü öneririm !

Demi Lovato :  DEMI albümünü beklemek tam bir işkenceydi. İdollerinizden birinin albümlerini beklemenin nasıl uzun bir süreç olduğunu birkaçınız biliyordur. :D Bu yüzden albümü beklerken baya karın ağrısı çektim ve beklediğime değdi mi ? Evet, kesinlikle. Slow ağırlıklı olmuş ki slow şarkıların yeri bende ayrıdır. Albümde her şarkıyı çok fazla dinledim. Ama sanırım I Hate You, Don't Leave Me şarkısı beni en etkileyen şarkılarından biri oldu. Pop, R&B ve slow severlere öneririm.

Kelly Rowland : Talk a Good Game albümünü komple dinlemedim ama albümden yayınladığı single'lar bir harika ! Özellikle Dirty Laundry çok sık dinledim. Radyolar sağolsun. :D

Jaz-Z : Magna Carta Holy Grail, albümünü açıkçası dinlemedim ve ilgimi de çekmedi. Ama, albümdeki bir düet çok ilgimi çekti. Justin Timberlake'le Holy Grail şarkısını seslendiren Jay-Z, bir baş yapıt koymuş ortaya. Hala sık sık dinliyorum. :D

Selena Gomez : Stars Dance albümünü dinlemezsem olmazdı. Çünkü ilk solo albümü. Ve tam istediği tarzda bir albüm yapmış. Dans ritimleriyle dolu bir albüm. Bazı şarkıları cidden çok etkileyici. Bazılarında sözleri çok tekrarladığı için sıkıldım. Genel olarak iyi. Çıkardığı single'lardan belli olur. :D Albümden favorilerim Love Will Remember, Like a Champion, Undercover ve Nobody Does It Like You. Dans türü severlere öneririm !

Ellie Goulding : Halcyon albümünü açıkçası detaylı dinlemedim. Yayınladığı single'lar ile dikkatimi çekti. Ve bence Burn şarkısıyla bir patlama yaşadı. Hala şarkıyı bir yerlerde duysam, durur dinlerim. Ki bu şarkı yüzünden bir çok kez hiç girmeyeceğim mağazalara bile girdim. Şarkı bitene kadar da bir şeylere bakıyormuş gibi yaptım. Ah Ellie ah... :D

Ariana Grande :  Yours Truly albümünü büyük bir hevesle dinledim. Şarkıcıyı baya önermişlerdi ama albümü beğenmedim. Sanırım tarzım değil. Dinleyicilerine sonsuz saygım var. Albümde dikkatimi çeken tek şarkı Piano oldu. Dinleyin derim. :D

Jessie J : Alive albümünü cidden büyük bir merakla bekliyordum. Bu albüm için o kadar çok çalıştı ki... Ama hayal kırıklığı... İlk albümündeki muhteşem vokalliğini bu albümde bulamadım. Ama favori şarkılarım yok mu ? Var elbette. Harder We Fall, Conquer the World ve özellikle Breathe şarkısını çok sevdim. City of Bones filmi için kaydettiği Magnetic şarkısını kesinlikle dinleyin ! Bu yıl ki en favori şarkılarımdan biri.

Miley Cyrus : Yılın olaylı kızı Cyrus, uzun aradan sonra Bangerz'ı yayınladı. Tam bu seneki tarzını yansıtmış albüme. Miley'i dinlemeyi seviyorum. O yüzden albümünü doyasıya dinledim. Çok eğlenceli, değişik ve bir çok müzik türünden oluşan bir albüm oluşturmuş. Bol bol düetlerde var. Ama sanırım albümde en çok FU ve 4x4 şarkılarını sevdim. :D

Katy Perry : Katy'de beni bu sene hayal kırıklığına uğratan biri. Prism albümünü o kadar merak etmişim ki ilk dinlediğim de ısınmadım. Ama şimdi albümü full dinliyorum. Yine de tam beklediğim gibi değildi. Hoş ne bekliyordum ki ben ? Fireworks gibi bir şarkı mı ? :D Her neyse, Katy'i çok seviyorum ve yine de güzel şarkılardan oluşan bir albüm çıkarmış. Walking On Air,  Legendary Lovers, Unconditionally, International Smile ve Love Me şarkılarını baya sevdim. Roar şarkısını o kadar çok dinledim ki artık duymaya tahammül edemiyorum. :D

Kelly Clarkson : Bir Noel albümü olan Wrapped in Red, hiç tarzım olmasa da dinledim. Kelly Clarkson bu ! Vokalliği yeter. Albümde bir kaç şarkı favorim oldu ama Clarkson'dan Pop-Rock bir albüm bekliyorum ! 4 Carats ve Just for Now şarkılarını dinleyin derim.

Avril Lavigne : Evet, geldik benim bu yılın en iyi albümü ilan ettiğim Avril Lavigne albümüne. Bence, bu yılın cidden en iyisi. Dinle dinle doymuyorum. Avril, tam benim müzik tarzımı yansıtıyor. Beklediğime kesinlikle değdi. Şarkılar az bile geldi bana. Daha da doyumsuz oldum. :D Albümden şu favorim şunu dinleyin diyemiyorum çünkü hepsi benim bebeklerim. :D Şarkı kıtlığı yaşıyorsanız Avril Lavigne'yi (ayrıca albümün adı da A.Lavigne) dinleyin !

Lady Gaga : Artpop, istediğim tarzda bir albüm değil. Ama Lady Gaga bu, boru mu ? Elbette albümü baştan sona dinledim. Ve aralarda kendi tarzıma uyan bir kaç şarkı buldum. Applause'u ilk dinlediğimde beğenmemiştim sonra o kadar çok dinledim ki bıktım. Venus ve Do What U Want şarkıları albümden dinlediğim şarkılar. Öneririm yani. :D

Ve son olarak 2013'ün sürpriz ve bomba etkisi yaratan albümüne ve şarkıcısına gelelim... Beyonce, ansızın bir gece yarısı kendi adını verdiği Beyoncé albümünü yayınladı. Hiçbir tanıtım, reklam olmaksızın albüm yayınlandı ve dünyada rekor kırdı. Çok güzel bir yöntem cidden. Hayranlarını hem şaşırttı hemde çok mutlu etti. Bir Beyonce sever olarak ben zaten şaşkınlıktan albümü bulamadım bir ara. :D Sonra bir dinledim. Ta ta tam ! İşte budur dedim. Albümün geneline bakarsak fena değil. Öyle "Ooo süper" diyemem. Doğruya doğru. Bazı şarkıları çok ağır geldi bana. Ama bazı şarkılarını sanki ölene kadar dinlesem de bıkmam gibi. XO, Pretty Hurts, Blue ve Flawless şarkılarını cidden çok sevdim. Özellikle XO şarkısını yedim bitirdim. Her şarkısına klipte çekmiş ! Nasıl bir efsane bu ? Boşuna Queen B demiyoruz. Kadın kesinlikle hakkını veriyor. Yılın son anlarında büyük bir şok etkisi yarattı. :D Çokta iyi yaptı. Sayesinde günlerimi müzikle kurtarıyorum. Bir "4" albümü gibi olmasa da Beyoncé albümünü dinlemenizi öneririm. Belki sizin favorileriniz farklı olur.

2013'te bıkına kadar dinlediğim ve içlerinde hala bıkmadan dinlediğim şarkılar ;


  • Imagine Dragons :  Radioactive | Demons
  • OneRepublic : Counting Stars 
  • Justin Timberlake : Mirrors
  • Rihanna : What Now | Lost In Paradise
  • Ellie Goulding : Burn
  • Jessie J : Magnetic
  • Demi Lovato Heart by Heart | Let It Go
  • Beyonce : I Care | I Was Here
  • Miley Cyrus : Wrecking Ball | Summertime Sadness (cover)
  • Avenged Sevenfold :  So Far Away
  • P!nk : Slut Like You | Run
  • Taylor Swift : Red | Enchanted
  • The Rasmus : Not Like The Other Girls
  • Cory Monteith : Can't Fight This Feeling
  • Kesha : Crazy Kids | Last Goodbye
  • Miranda Cosgrove : Sayonara | Face of Love
  • One Direction : I Want | Moments
  • LOL Filminden : Heart on Fire - Jonathan Clay
  • ABBA- Dancing Queen
  • Avril Lavigne : Give You What You Like | Get Over It
  • Borgore - Decisions
  • Bridgit Mendler :  City of Lights
  • Macklemore & Rylan Lewis : Can't Hold Us
  • Kat Graham : Power
  • Paramore : I Still Into You (Bu seneki en iyi Pop-Rock şarkısı, bence.)
Bu yılda böyle geçti, bitti. Bol bol yeni müzikler dinledim. Umarım gelecek sene de, bu sene olduğu gibi bir albüm patlaması yaşanır. :D 2014'te yepyeni albümlerle, şarkıcılarla ve bağımlılık yapan şarkılarla görüşmek üzere!

Sevgiler, öpücükler : Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder