Pages

21 Mart 2018 Çarşamba

Kitap Yorumu: Antabus - Seray Şahiner

Merhabalar

Size çok doyurucu bir kitapla geldim. Okuyup bitireli birkaç gün oluyor ama etkisinden hala çıkamadım. Seray Şahiner beni fena tokatladı. Ah Antabus... Tüm kadınların çığlığı niteliğinde bir kitap olmuş. Enfesti!
Öncelikle şunu söyleyeyim. Aşırı feminist bir insan değilim. Ama yeri geliyor "feministliğin tuttu yine," diyenler olabiliyor. Evet, hemcinslerimi koruma gibi bir iç güdüm var. O yüzden Antabus'u okurken kendi kendimi yedim. Hiçbir şey yapamadan sadece okuyarak tüm o işkencelere katlanmak...
Kitaptan bahsedeyim. Antabus tam bir eleştirel kitaptı. Şahiner, trajikomedi tarzında hayatın en can alıcı noktasından bir insanlık öyküsü yazmış.
Leyla Taşçı adında genç bir kadın kahraman ile hikayeye başlıyoruz. 25 yaşında olan Leyla, köyünde doğup, büyümüş sonrasında ailesiyle İstanbul'a gelmiştir. Gel zaman git zaman Leyla'yı okutmazlar ve ev alabilmek için onu da fabrikada bir işe sokarlar. Kendi halinde, sessiz sedasız, 'gözü dışarda' olmayan Leyla kendince bir hayat kurmak ister. Aşık olur, kandırılır. Hiç ummadığı kişi tarafından hayatı alt üst olur ve en sonunda ailesinin zoruyla hiç sevmediği biriyle evlenerek kendisine dayatılan bu mutsuz hayata teslim olur.
Kitabı okurken cidden çığlık atmak istedim. Boğuluyormuş gibi hissettim. Kitap incecik ama darbesi kocamandı. Daha nasıl açıklayıcı anlatsam bilemedim ama okumanızı çok isterim. Bir insanın, bir kadının iç dünyasıyla dış dünyasının bu kadar zıt olmasına şaşırıp kalacaksınız. Ve en acı verici şey Antabus'un Leylası gibi yaşama yenik düşen kim bilir kaç kadınımız var. "Kaçıncı yüzyıldayız, bitmiştir artık bu saçmalık," diyorsanız yanılıyorsunuz.
Kitabın adının neden Antabus olduğunu da anlayacaksınız. Çok, çok anlamlıydı. Seray Şahiner'in önünde saygıyla eğiliyorum. 👏
Son olarak, Seray Şahiner ile bir etkinlik için telefonda konuşma fırsatım oldu. İnanılmaz sempatik biri. Umarım bir gün yüz yüze de tanışırız. Diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum. 👌
Bir de kitabın tiyatrosu yapıldı. İzleme fırsatım olmadı henüz ama bir yerlerde yakalarsam kesinlikle izleyeceğim. Lütfen kitabı okuyun. Şiddetle öneririm.

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder