Pages

10 Eylül 2016 Cumartesi

Erasmus Günlüğüm 4: Uçak Bileti, Hostel, Yurt Bilgileri


Merhabalar

Size sırıtarak yazıyorum şu an. Vizem çıktı. Sorunsuz bir şekilde tam bir haftada çıktı ve gidip kendim teslim aldım. Sırada beklerken resmen kurtlu gibi yerimde duramadım. Sonra elime pasaportu alıp da vizeyi görünce... Yeni doğmuş bebeğimi kucağıma aldım sanki. :D Efenim 1 Ekim 2016 - 2 Mart 2017 tarihlerine vermişler. Bu demek oluyor ki sigorta belgenizde hangi tarihler yazıyorsa ona göre veriyorlar. O yüzden vize için SİGORTA yaptırırken tarihlere çok dikkat edin. Zaten gidiş-geliş tarihlerini yazmayın direk. Birer gün fazladan yazın. Ne olur ne olmaz.


Şimdi gelelim uçuk uçak fiyatlarına, hostel ve yurt bilgilerine. Yine Polonya-Varşova üzerine bilgilendireceğim. Canlar, uçak bileti için neredeyse mayıs ayından beri takipteyim. Ben ilk deneyimsiz halimle Türk Hava Yolları'nın kendi sitesinden takip ediyordum. Gidiş-geliş biletleri 1000 TL'den aşağıya hiç düşmedi. Sadece gidiş bileti ise -abartmıyorum- 1200 TL aşağısına rastlamadım. Bu böyle olmaz dedim ve sıkı bir araştırma yaptım. Birçok site var. İndirimli ve aracı olan. Ama en güvenilir turna.com sitesi. Oradan iki hafta boyunca bilet takibi yaptım. Borsa gibi bilet fiyatları da çok çabuk değişiyor. İlk önce aktarmalı gitmeye karar verdim. İstanbul-Paris, Paris-Varşova düşünüyordum. Almanya son zamanlarda aktarma konusunda çok sıkıntılı diye hiç bulaşmadım. Ama aktarmalı uçuşlar hakkında bilgi vereyim;
-Tek firmayla aktarma yaparsanız bavulları onlar indirip direk uçağa geçiriyor. Ama eğer iki farklı firmadan alırsanız bavul işiyle siz uğraşıyorsunuz. Yine de her şekilde iki uçuş arasında EN AZ 3 saat olmalı. Güvenlik, geçiş falan herhangi bir sorun için. Benim Paris aktarmalı takip ettiğim uçuşun arası 12 saat idi. Eğer aktarma yaptığınız ülkede transit vize istemezse havaalanı dışına çıkıp, diğer uçuş saatine kadar gezebiliyorsunuz bile. Ama transit vize istiyorsa o ülke, gitmeden önce çıkarmanız lazım. Ben bu işlere girmediğim için transit vize hakkında bilgi veremeyeceğim.
-Seçtiğiniz firmaları didik didik araştırın. Ben AirFrance'i gözüme kestirmiştim. Sonra edindiğim bilgilere göre pek de seçili bir firma değilmiş. Bavul kaybetmelerinden tutun bilet saatlerinde ani değişikliklere kadar sıkıntısı var. Ve bilet fiyatına bavul fiyatı dahil değil. Bavul için 20-30 Euro ödemek zorundasınız. 21 kg için hem de...
İşte bu sebeplerden ben de aktarmasız baktım. Turna.com'dan gidiş 2 Ekim, geliş 1 Mart olmak üzere THY'den bilet aldım. 980 TL. Böyle löp diye söyleyince "oha çokmuş yav" diyebilirsiniz. Ama bakınız;
-İki bilet söz konusu. Tam tarihleriniz belliyse bu fiyata iki bilet çok iyi. 
-Benim ilk uçak deneyimim olacak. Bavul sorunuyla uğraşmak istemiyorum.
-2 saatte Varşova'dayım. Ve THY'den söz ediyoruz... Bence çok makul bir fiyat.

Ülkeden ülkeye fiyat değişiklikleri oluyor. Dediğim sitede seçenek çok. Birçok siteyle karşılaştırdım ve cidden 10 TL bile farkla en uygunu bu çıktı. Size öneririm. İnternet üzerinden aldım. Korkunuz olmasın. Sağlam bir site. Kartımla ilgili bir sorun çıkmadı çok şükür.


Şimdi gelelim hostel ya da yurt durumuna. Yurt için Varşova'da aracı biriyle görüştüm. Yarı yarıya içime sindi. Ama oraya gidince bizzat görüşüp, yurtları göreceğim. Fiyatlar aşağı yukarı aynı. 4 kişilik 150 Euro civarında oluyor. Ve bence 1 ya da 2 kişilik odalarda kalmayın. 3-4 kişilik odalarda kalın. Başka kültürleri tanıma açısından çok yararlı olur. 
Şimdi diyecekseniz, oraya gidince nerede kalacaksın? Onu da hallettik. Booking.com üzerinden Varşova hostellerini araştırdık. Zaten en uygun seçenekler hemen çıkıyor. 2 Ekim- 7 Ekim arası Budget Hostel'inde yer ayırttık. 160 TL. Polonya birimi ile 208 Zloty oluyor. Yani bizim paramız orada biraz daha değerli. Polonya, Avrupa ülkesi olmasına rağmen Euro bölgesinde değil. En büyük avantajım bu. Bana verilen hibe euro olduğu için çok rahat geçineceğimi düşünüyorum. O yüzden Polonya gözümde adeta bir cennet. :D

Son bilgiler bunlar. En günceli en azından. Daha yazılar gelecek. 2 Ekim öncesine kadar elimden geldiğince bilgilendirme yapacağım. Geriye Erasmus Ofisi'ne yollayacağım sözleşmeler ve ek belgeler kaldı. Onları da yazacağım. Şimdi gönül rahatlığı ile bavul hazırlayabilirim. Ve rahat kafayla kitap okumaya devam!

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder