Pages

6 Eylül 2016 Salı

Erasmus Günlüğüm 3: Pasaport, Sigorta, Vize ve Hoop Günler Geçiyor!


Merhabalar

Bu sefer size daha eğlenceli şeyler anlatacağım. Yani en azından ben bunları yaşarken tatlı bir heyecan yaşadım. Ve elbette başıma birkaç küçük şey de geldi. 


Bu yaz aynı zamanda staj gördüğüm için pasaport, vize falan hazırlıkları benim için biraz zorlu geçti. Staj zamanı pasaporta başvurdum. Sizi bu konuda uyarayım. Özellikle İstanbul'da randevu tarihleri çok geç verilebiliyor. Malum kalabalık bir şehir. O yüzden başvuru işlemleriniz için randevuları hemen alın. Pasaport için e pasaport sitesinden size en yakın Emniyet Genel Müdürlüğü'nden ayarlıyorsunuz. Randevuya gitmeden önce;
Eğer 25 yaş altında bir öğrenci iseniz pasaport harç parası içi 72TL bankaya yatırıp, makbuzunu alın. Ben Ziraat Bankası'na yatırmıştım ama başka bankalarda da yatırabiliyorsunuz diye biliyorum. Öğrenci belgesi ve pasaporta özel çekilmiş 2 adet fotoğraf ile randevu saatinden biraz erken gidin. Çünkü orada parmak izinizi de alacaklar. Zaten çok uzun süren bir işlem değil. Bana 3 günde PTT Kargo ile pasaportum gelmişti. En kolay işlem bu. Pasaport gelince böyle bir tuhaf olmuştum. Yıllardır bu anı bekliyordum. Meğersem çok basitmiş. :D
Hemen ardından vize randevusu alın. Ben VFS Global aracılığı ile vizeye başvurdum. Birçok ülke için aracılık yapıyorlar. Özellikle Polonya için baya kolaylık sağlıyorlarmış. Onun için gereken belgeler;
Hem Türkçe hem İngilizce ıslak imzalı öğrenci belgeniz, VFS Global sitesinden yer alan iki adet form var onları Türkçe ya da İngilizce olarak doldurun. El yazınız anlaşılırsa elinizle yazabilirsiniz ama ben bilgisayar üzerinden yazdım. Pasaport ve nüfus cüzdanı ile fotokopileri. 2 adet gideceğiniz ülkeye göre çekilmiş fotoğraf. Karşı okuldan gelen kabul mektubunuzun çıktısı. (Polonya orijinal halini almasa da oluyor. Çıktı yeterli.) Kendi okulunuzdan aldığınız hibe yazısı. Islak imzalı olmak zorunda. Bir de sigorta belgeleriniz. Vize randevusuna gitmeden herhangi bir sigorta yerine gidip, "Erasmus öğrencisiyim. Gideceğim okul şu... Kalacağım tarihler bunlar... Öğrenci sigortası istiyorum" diyerek uygun bir fiyata sigorta yaptırıyorsunuz. Ben 5 aylık için 186 TL'ye sigorta yaptırdım. İngilizce ve Türkçe olarak alın belgeyi. Vizede ikisinden birini alıyor. 
Bunları da halledince vize randevunuz gelince tın tın gidiyorsunuz. Ben İstanbul'daki Harbiye şubesine gittim. Güvenlikten geçerken başvuracağınız ülkeyi soruyorlar. Sonra sıra numarası veriyorlar. Masum masum bekledim. Şansıma benimle Polonyalı bir kadın ilgilendi. Nedense vizede hep İngilizce sorular soracaklarını sanıyordum. Sonra arkadaşlarım 'valla ne olduğunu anlamadan işleri tamamladık' deyince demek ki Türke konuşuyorlarmış dedim. :D Ve hiç kasmayınız kendinizi. Çok güler yüzlüler. Kadın belgeleri aldı. İmzalanacak yerleri imzalattı. Bir soruyu üç kere sormama rağmen tatlı tatlı gülümseyip cevapladı. Bir fiş ve hazırladığı dosyayı verip vezneye yolladı. Bu arada fiyat şöyle; 191 TL + 20 Euro. 20 Euro'yu TL kabul etmiyorlar kesinlikle! Gitmeden önce paranızı çevirtip öyle gidin. Ödeme yaptıktan sonra dosya ile birlikte söylediği odaya gidiyorsunuz. Benimki uzun vadeli gidiş odasıydı. Dosyayı teslim ettim. Fotoğrafı en son ne zaman çektirdiğinizi soruyorlar. 3 ayı geçmediyse sorun yok. Geçtiyse orada yeniden çekip bir de para alıyorlar. Ona göre. :D

Bu maceramın en masum hali. Neler yaşadığımı bir ben bir Allah bilir ama inanın bana hayallerinizden biriyse öyle ya da böyle katlanıyorsunuz. Ve emeklemeden koşamazsınız. Ben böyle gördüm. Şimdi de vizemin çıkmasını bekliyorum. 2 Ekim'e bilet aldım. Bilet ve yurtlar için ayrı bir yazı yazacağım. Belge kısımları şimdilik bu kadar. Pek çekici bir yazı değil ama bilgilendirici olmasını umuyorum. Kolay gelsin!

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder