Pages

29 Ağustos 2016 Pazartesi

Erasmus Günlüğüm 2: Doldur Doldur Bitmiyor Belgeler...


Merhabalar


Bugün de şu sıkıcı belge hazırlama sürecinden bahsedeceğim. Sınava girdiniz, kazandınız. Tebrikler. Şimdi okulunuzun Erasmus ofisine gidip ülke seçimi yapacaksınız. Benim öyle bir şansım olmadı çünkü tek seçeneğim Polonya idi. Ama sizin birden fazla seçeneğiniz olabilir. Şunlara dikkat edin;

  • Yurt dışında gideceğiniz okulun eğitim dilini öğrenin. Eğer yabancı diliniz İngilizce ise ona göre seçim yapın. Mesela İspanya'da okumak çok havalı olabilir ama oradaki eğitimlerin genellikle İspanyolca olduğunu duymuştum. O yüzden dil konusunu mutlaka araştırın.
  • Erasmus hem farklı bir kültürü öğrenmek hem de farklı bir yerde eğitim görme fırsatını size verir. Tabii tüm gün oturup inekleyin demiyorum ama aldığınız ders seçimine de dikkat edin. Sonuçta orada aldığınız puanlar kendi okulunuzda geçerli olacak. Gezeyim, eğleneyim derken bölümü uzatmayın. Hele de benim gibi son sınıf öğrencisi iseniz iki kat dikkatli olun.
  • Gideceğiniz okulun size yurt ayarlayıp ayarlamadığını mutlaka öğrenin. Sonuçta bilmediğiniz bir ülkeye gidiyorsunuz. Yurt ayarlamama gibi bir durumları olabilir. Mesela benim okulum gibi. İşte o zaman iş size düşüyor. Ben birkaç kişiyle tanıştım, görüştüm. Ayarladım gibi. Ama siz benim kadar şanslı olmayabilirsiniz. Bunu da göz önünde bulundurun.
  • Ülke ve okul seçerken ilk beşe en çok istediklerinizi yazın. Her zamanki gibi ilk beş göz önünde bulunduruluyormuş. 

Seçimi yaptınız, okulunuz da belirlendi. Şimdi karşı okula gidecek belgeleri hazırlamaya başlayacaksınız. Ben yine Polonya için bilgi vereceğim. Karşı okul için;

  • Learning Agreement for Studies: Ders adları ve kodları, aracı olan kişilerin ve sizin bilgileriniz yer alıyor. Üç kısımdan oluşuyor. Gitmeden önce, gidince ve dönüşte dolduracağınız kısımlar var. Yedekleri elinizin altında bulunsun. 
  • Student Application Form: Sizin genel bilgilerinizi ve fotoğrafınızı içerir. Sanırım karşı okulun dosyasına gidiyor.
  • Recognition Sheet: Kendi okulunuzun ve karşı okulun ders adları ve kredi karşılaştırmaları yer alıyor. Islak imzalı olmalıdır. Biri kendi fakültenize, bir tane ofise bir tane de sizde kalıyor. Bunlar çok hassas belgeler. Tablolarda kaydırma yapınca bile sıkıntı oluyor. Danışman hocanızla beraber yapmaya çalışın.
  • Son olarak öğrenci işlerine vereceğiniz bir dilekçe var. Bu belge genellikle ofisin sitesinde yer alıyor.
Bu belgeler için eminim sık sık ofise gideceksiniz. Ben artık oradaki hocalarla görüşmeyince üzülüyordum. :D Şaka tabii ki. Ama en ufak bir sorunuzda gidip gelin. Cidden başınıza bela olabilecek türde bu belgeler. Minik hatalar ile boşa gitmesin emeğiniz.

Daha belge işlemleri olacak ama sırasıyla anlatacağım. Bir sonraki yazıda görüşürüz canlar!

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

2 yorum:

  1. Mimlendin :D

    http://khaleesininguncesii.blogspot.com.tr/2016/08/yaz-sonu-mimi.html

    YanıtlaSil
  2. Yanlız şu an fark ettimde Erasmus hakkınaki yazılarına bakılırsa sen şu anda bu mimi yapamayacak kadar meşgulsün büyük ihtimalle ama olsun :D

    YanıtlaSil