Pages

27 Ağustos 2016 Cumartesi

Erasmus Günlüğüm 1: Hiç Beklenmedik Bir Anda


Merhabalar

Daha önce de bahsettiğim gibi Erasmus hakkında ayrı bir kategori açtım. Merak edenler, Erasmus planları olanlar ya da öylesine rast gelenler için birkaç yazıdan oluşan bir Erasmus Günlüğüm oluşturdum. 
Öncelikle şunu belirteyim. 2016-2017 dönemine göre ve Karabük Üniversitesi ile Polonya'da gideceğim üniversiteye göre bilgilendirme yapacağım. Tabii bazı bilgilendirmeler genel Erasmus öğrencilerini kapsayacak. Valla bu konu hakkında sayısız blog yazısı, forum yorumları okudum. Didik didik araştırdım. Gözlerim şaşı oldu. Hem öğrendiklerimi hem de deneyimlediklerimi sizinle paylaşacağım. 
Erasmus nedir diyenler için; yurt dışında bir ya da iki dönem eğitim görmeniz için adeta bir altın bilettir. Türkiye'de her üniversitede Erasmus programı yok. Gideceğiniz okulların bu özelliğini araştırın. Ben mesela Karabük'te olduğunu bilmiyordum. Hazırlık sınıfındayken çook sempatik bir hocam bizi bilgilendirmiş ve "kesinlikle şansınızı deneyin" demişti. Tabii aradan bir sene geçti. Ben Erasmus'u falan tam unutmuşken uyuz ama bir o kadar da bu maceraya atılmamı sağlayan bir arkadaşım aradı ve "Erasmus sınav tarihleri belli olmuş. Kimseye haber verme, rakiplerimiz azalsın." demesiyle bir çılgınlığa imza atmış olduk. 
Yazdıklarım gerçektir. Vallahi abartmıyorum. Kimseye bir şey demedik. Sınav sanırım Mart ayındaydı. Ki o zaman benim hem vize tarihlerim yaklaşıyordu hem de sayısız çeviri ödevim vardı. Sınava çalışacağım falan derken son gün o uyuz arkadaşım aradı. (Ki o güne kadar da hep mesaj atıp çalışıyor musun diyordu) "Çalıştın mı kız?" ile başlayan cümlesiyle bir saat başımın etini yedi. Yolladığı 80 soruluk bir testi çözüp ertesi gün sınava girdim. Sınav 80 soruluk bir testti. Boşluk doldurma, kelime bilgisi, paragraf okuma ve tamamlama... Ben o kadar umursamaz yaptım ki... Olursa olur n'apalım. Evet, yurt dışı hayallerimden biri ama Erasmus demek sıfır parayla gitmek değil. (Ona ayrı değineceğim.) Neyse. Bir hafta sonra sınavlar açıklandı. 70 almam gerekiyordu (benim bölümümdeki baraj not 70 idi.)*  Tam 70 almışım. Sınırda yani. Bir soru yapmasam bye bye Erasmus! Ben o şoku atlatamadan bir de ders ortalamam eklendi ve tam kazananlar listesi açıklandı. Ayıptır söylemesi bölümümde 1.olarak kazandım. Sonra oturdum, düşündüm. "Mucize gibi ama buralara kadar geldik. Beklenmedik bir şey. O zaman artık harekete geçme zamanı. Paranı biriktir ve şu bölüme biraz renk kat." O günden beri fedakarlıklar yaparak para biriktirdim. Annemden de onay alınca belge hazırlama süreci başladı... İnanın bana her bir süreç sinir krizlik ve pes etmenin kıyısından geçmeyle devam etti. Ediyor.

Bir kere size destek olan biri yoksa direk pes edeceğiniz bir süreç. Özendirmek gibi olmasın ama bir BFF'im var ki... Erasmus sınavına girmeden önce, girerken, girdikten sonra, sonuçlar açıklandıktan sonra, konferanslarda, her şeyde ama her şeyde yanımdaydı. O olmasaydı cidden devam etmezdim. Beni o kadar iyi tanımış ki her bir kaş çatışımda, "saçmalama bu senin hayalin, senin yerinde olmak isteyen milyon kişi var" diye diye beni maceranın sonuna getirdi resmen. Hala da desteğine devam ediyor. Yani diyeceğim o ki sizi destekleyen insanları etrafınızdan eksik etmeyin. Elbette Erasmus'u kazanınca, "tebrikler kanki ee bize ne getiriyorsun" diyecek bir sürü kişi olacak. Ama sadece biri size bakışlarıyla ilham verip, beklentisiz hayallerinizin gerçekleşmesini bekleyecek. Hep diyorum hep diyeceğim BFF'im ve uyuz arkadaşım sayesinde Erasmus'la içli dışlı oldum. Umarım hepiniz hayallerinizi gerçekleştirirsiniz.

Şimdi başlangıç olarak minik bilgiler vereceğim. Ayrıca merak ettikleriniz olursa ask.fm hesabımdan sorun. Orada aktifim. 


*Bazı bölümlerin yurt dışında karşılığı olmayabiliyor. (Bkz: Benim bölümüm uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik. Ne yazık ki Erasmus listesinde yer almıyordu. Uyuz arkadaşlımla beraber ofistekilerle görüşüp, bilgilendirdik. Tek seçenek olarak Polonya eklenmişti. Ama olsundu. Polonya deyip geçmeyin. Merkezi bir yer. Avrupa'nın göz bebeği!) Siz okulunuzun uluslararası ofisine gidin ve detaylı konuşun. Başka bir bölümden gösterip gönderebilirler. Ben İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü aracılığı ile gidiyorum.
*Her okulun ve bölümün Erasmus sınavını kazanma puanları farklıdır. Okulunuzun Uluslararası Ofisi'nden bilgi alabilirsiniz. Sitelerinde mutlaka linki vardır. Bizim okulda yabancı diller bölümü için baraj not 70 idi. 
*Erasmus için devlet size hibe veriyor. Bunun geri ödemesi olmuyor. (Devlet baba bu konuda bonkör baya.) Gideceğiniz ülkelere göre miktar değişebiliyor. Polonya için aylık 300 ya da 350 Euro veriliyor. Karşı okula giderken ilk %80'ini veriliyor. (Toplu bir şekilde hem de!) Geri geldiğinizde eğer derslerden kalmadıysanız geri kalan %20 kısmı o zaman veriliyor. Uçak bileti, pasaport, vize ve sigorta masrafları size ait. Bazen gideceğiniz okul yurt ayarlamayabilir. (Lanet olsun benimki öyle!) O zaman yurdunuzu da kendiniz buluyorsunuz. 

Bu daha başlangıçtı. Daha bilgilendirme yapacağım. Bu güz döneminde Erasmus ile Polonya'ya gidenler varsa benimle iletişim kurabilirler. 

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder